وزیر صنایع و معادن ۱۰ سیاست و محور جدید کاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران را ابلاغ کرد.

در پی ابقای رییس و انتصاب اعضای جدید هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی، وزیر صنایع و معادن طی ابلاغی سیاست‌های جدید کاری این سازمان را تشریح کرد. علی‌اکبر محرابیان در بند نخست، سازمان توسعه و نوسازی معادن را یک سازمان توسعه‌‌ای دانسته که در راستای سیاست‌ها و اهداف عالی نظام و رهبری و رییس جمهوری و دولت در جهت خدمتگزاری و تعالی کشور، در بخش معدن و صنایع معدنی فعالیت می‌کند و همواره برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در این حوزه بر مبنای توسعه و رشد معادن انجام گیرد.

همچنین تسهیل و آماده سازی شرایط لازم برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برنامه‌ریزی برای توسعه و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این حوزه زمانبندی و اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت و ارائه نتایج آن برای ملت، توجه جدی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته جزو سیاست‌هایی است که مد نظر قرار گرفته است.

از سوی دیگر همکاری نزدیک با سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی، تعامل سازنده با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی، حمایت همه جانبه از معادن موجود و طرح‌های اکتشافی جدید و برنامه‌ریزی برای اکتشاف و استخراج به طوری که از هرگونه خام‌فروشی در معادن کشور پرهیز شود، از سوی دیگر محورهای سیاست‌های جدید به شمار می‌آید.

علاوه بر این ایجاد شرایط و بستر مناسب برای جذب و مشارکت بخش خصوصی و خارجی در جهت توسعه ونوسازی معادن کشورو در نهایت استفاده از نیروهای متعهد متخصص و توانمند به ویژه نخبگان جوان کشور برای اجرای این سیاست‌ها به عنوان ۱۰محور کاری ایمیدرو اعلام شده است.