گروه بورس - عملکرد ۹ماهه شرکت آلومینیوم ایران نشان می‌دهد که شرکت توانسته طی مدت یادشده ۵۹درصد از پیش‌بینی سودآوری امسال خود را پوشش دهد.

به گزارش اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، آلومینیوم ایران پیش‌بینی سودآوری هر سهم خود را برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۶ مبلغ ۳هزار و ۴ریال اعلام کرده است که طی ۹ماهه ابتدای امسال توانسته یک هزار و ۷۸۳ریال آن را پوشش دهد. همچنین شرکت پیش‌بینی سودآوری هر سهم خود را برای سال‌مالی آینده، به طور خالص ۳هزار و ۸ریال اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی منتهی به اسفندماه ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۲۵درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۳۳درصد افزایش، سود عملیاتی یک درصد افزایش و سود خالص پس از کسر مالیات ۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

مزید اطلاع شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۲۵۴میلیارد و ۶۹میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ یک هزار و ۵۴۰ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال‌مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۸۷ مقدار ۱۸هزار تن صادرات به خارج کشور با توجه به پیش‌بینی قیمت‌ها برای سال میلادی ۲۰۰۹-۲۰۰۸ با کف قیمت هر تن ۲هزار و ۶۰۰دلار در بازار LME با نرخ تسعیر ارز ۹هزار و ۳۵۰ریال صورت گیرد.

شرکت اعلام کرده است که طرح تغییر تکنولوژی (خط جدید) را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳هزار و ۳۹۰میلیارد و ۲۴۹میلیون ریال در دست اجرا دارد که در تیرماه ۸۷ به بهره‌برداری می‌رسد.