گروه بورس - شرکت سیمان شرق با سرمایه 420میلیارد ریالی در نظر دارد سرمایه خود را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به میزان 210میلیارد ریال (معادل 50درصد سرمایه ثبت‌شده) افزایش دهد.

بنابر گزارش اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، عملکرد ۹ماهه ابتدای امسال «سشرق» برای سال‌مالی منتهی به اسفندماه ۸۷، حاکی از پوشش ۷۸درصدی پیش‌بینی سودآوری امسال شرکت است. شرکت پیش‌بینی سودآوری امسال خود را ۶۴۸ریال اعلام کرده است که طی مدت یادشده ۵۰۵ریال آن را محقق کرده است.
همچنین شرکت پیش‌بینی کرده است که برای سال‌مالی 87 بتواند، مبلغ 635ریال به ازای هر سهم را محقق کند.
پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی منتهی به اسفندماه ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۶درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۹درصد افزایش،‌ سود عملیاتی ۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل عمده تغییرات را افزایش مقدار تولید و فروش سیمان، افزایش نرخ فروش آهک (۲۵درصد) و افزایش هزینه‌ها عنوان کرده است.
مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت طرح احداث یک خط تولید به ظرفیت 3هزار و 300تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری موردنیاز به مبلغ یک هزار و 124میلیارد ریال در دستور کار دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ یک هزار و 63میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با 80درصد پیشرفت کار، پیش‌بینی می‌شود طی سال 88 به بهره‌برداری برسد.
همچنین شرکت اعلام کرده است، طرح افزایش ظرفیت واحد یک هزار و ۲۵۰تنی را در دست مطالعه و بررسی دارد و تاکنون مبلغ ۴۹۴میلیون ریال در این رابطه هزینه کرده است.
شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال‌مالی 87، مبلغ 128میلیارد و 100میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 305ریال) برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.