گروه بورس- شرکت آذریت اقدامات انجام‌شده خود را به منظور حذف آزبست از چرخه تولید اعلام کرد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، آذریت اعلام کرده است:« شرکت به طور مستمر مذاکراتی را با مشاوران شرکت‌های خارجی به انجام رسانده است که این اقدامات در مرحله اول به صورت جایگزینی سلولز به میزان محدود و در مرحله دوم تغییر سیستم تولید به نوع بدون آزبست(حذف آزبست) را شامل خواهد شد. در این رابطه دو فقره پیشنهاد قیمت از کشورهای ایتالیا و اتریش دریافت شده که پس از بررسی و مذاکره با آنها عملیات اجرایی طرح مذبور از ابتدای سال ۸۷ آغاز خواهد شد.»

آذریت درآمد هر سهم امسال مالی منتهی به اسفند ۸۷ را با شش میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ چهارهزار و ۷۷۴ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد آذریت برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۴درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌‌رفته ۱۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را افزایش نرخ فروش محصولات، افزایش هزینه مواد اولیه، دستمزد و سربار و اخذ تسهیلات بانکی عنوان کرده است.

هیات‌مدیره آذریت در نظر دارد مبلغ ۲۰میلیارد و ۵۱میلیون ریال(مبلغ ۳۳۴۲ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد دهد.