گروه بورس- شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر با سرمایه ۸۸۰میلیارد ریالی پیش‌بینی سود هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به اسفند ماه ۸۷، مبلغ ۲هزار و ۷۰۳ریال اعلام کرده است.

به گزارش اداره نظارت برناشران بورس سازمان بورس و اوراق‌بهادار، هیات‌مدیره «کگل» در نظر دارد سود تقسیمی سال مالی ۸۷ را معادل ۸۰درصد از سود سال‌جاری جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. از سوی دیگر، عملکرد واقعی ۹ماهه شرکت منتهی به آذر ماه ۸۶ حاکی از پوشش ۷۱درصدی پیش‌بینی سود است. مطابق آمار شرکت پیش‌بینی سودآوری هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به اسفند ماه ۸۶، معادل ۲هزار و ۳۸۴ اعلام کرده است که طی ۹ماه ابتدای امسال

توانسته یک‌هزار و ۶۸۱ریال آن را محقق کند.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۳درصد افزایش نشان می‌دهد .

شرکت دلایل تغییر را افزایش نرخ فروش و مقدار فروش گندله به میزان ۵۰هزار تن اعلام کرده است.

شرکت همچنین اعلام کرده است طرح احداث واحد گندله‌سازی با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲هزار و ۶۳۱میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر ۲هزار و ۱۸۳میلیارد و ۷۵۷میلیون ریال است و طرح تاکنون ۸۹درصد پیشرفت کار داشته و در دی ماه سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

پیش از این، زمان بهره‌برداری از این طرح تیر ماه سال ۱۳۸۷ اعلام شده بود.

شرکت دلایل تاخیر در بهره‌برداری از طرح مذکور را تغییر ظرفیت کارخانه از ۴میلیون تن به ۵میلیون تن و نیز توقف تبادل اسناد ارزی از طریق بانک سپه اعلام کرده است.

در ضمن شرکت به منظور بازیابی باطله‌های خشک و تر کارخانه‌ که تا پایان سال ۱۳۸۶ به بیش از ۲۰میلیون تن می‌رسد. طرح پروژه هماتیت با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۷۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر ۲۲۲میلیارد و ۶۶۰میلیون ریال است و طرح تاکنون ۶۱درصد پیشرفت کار داشته است و در اواخر سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین شرکت پروژه آسیاب پلیکام با هزینه‌ای معادل ۲۹۸میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر ۳۴میلیارد و ۱۲۵میلیون ریال بوده و در مرحله قرارداد است.

از دیگر طرح‌های شرکت، پروژه خاکبرداری از معدن شماره یک با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری ۲۴۰ هزار ریال است که مخارج انجام شده تاکنون ۱۰۲میلیارد و ۹۷۵میلیون ریال و میزان پیشرفت آن ۴۲درصد بوده و در آبان ماه سال ۸۷ به بهره‌برداری می‌رسد.