گروه بورس- مثل همیشه مجمع ایران‌خودرو بدون حضور خبرنگاران برگزار و «منطقی» هم رییس هیات‌مدیره شد.

گزارش شرکتی «ایران خودرو» که در اختیار «فارس» قرار گرفت، حکایت از آن دارد که منوچهر منطقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو صبح دیروز با کسب حدنصاب آرا سهامداران این شرکت به ریاست هیات‌مدیره گروه ایران‌خودرو منصوب شد. صبح دیروز مجمع عمومی شرکت ایران‌خودرو تشکیل و اعضای جدید هیات‌مدیره این شرکت انتخاب شدند. براساس این گزارش پس از انتخاب اعضای هیات‌مدیره ایران‌خودرو، منوچهر منطقی با کسب حدنصاب قانونی آرای سهامداران این شرکت، برای مدت ۲سال به ریاست هیات‌مدیره ایران‌خودرو برگزیده شد.

این گزارش اضافه می‌کند براساس قانون تجارت، منطقی برای عهده‌دار بودن توامان دو پست مدیرعاملی و ریاست بر هیات‌مدیره گروه به رای اکثریت سهامداران این شرکت نیاز داشت که با تشکیل نشست مجمع عمومی دیروز این توافق حاصل شد.

مجمع عمومی ایران‌خودرو دیروز با حضور معاونان وزیر صنایع و معادن و سازمان گسترش و نوسازی صنایع تشکیل جلسه داد. وزیر صنایع و معادن در آستانه برگزاری این مجمع، انتصاب مدیرعامل ایران‌خودرو در دو پست مدیرعاملی و ریاست هیات‌مدیره این شرکت را هماهنگی بیشتر در امور مجموعه بزرگ خودروساز اعلام کرده بود.وزیر صنایع و معادن پیش از آغاز مجمع دیروز در گفت‌وگو با «فارس» گفت: انتصاب «منوچهر منطقی» در پست ریاست هیات‌مدیره گروه ایران خودرو مغایرتی با قانون تجارت ندارد.

محرابیان در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کند «منطقی» موفق به کسب رای ۷۵درصد آرای سهامداران این شرکت خواهد شد، با خوشبینی اظهار داشت: «انشاءا... این‌طور است.» مجمع عمومی ایران خودرو بیست و یکم بهمن‌ماه نیز برای تصمیم‌گیری در این خصوص تشکیل جلسه داد، اما سازمان گسترش و نوسازی صنایع تصمیم‌گیری در خصوص ریاست «منطقی» بر هیات‌مدیره ایران خودرو را نیازمند بررسی بیشتری دانست و آن را به آینده موکول کرد.