گروه بورس- شرکت رادیاتور ایران درآمد حاصل از فروش سال مالی ۸۷ را با پنج درصد افزایش مبلغ ۳۰۴میلیارد و ۲۸۱میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «ختور» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ۸۷ را با ۷۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۱۶ ریال پیش‌بینی کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد رادیاتور ایران برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت دلایل تغییر را افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری به دلیل افزایش در پیش‌بینی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر، برداشت سپرده‌های مدت‌دار شرکت در سال مالی ۸۶ و عدم حصول درآمد از این بابت در سال ۸۷ و کاهش هزینه مالی به دلیل تسویه حساب تسهیلات دریافتی از بانک پارسیان در نیمه اول سال مالی ۸۷، کاهش خالص درآمد (هزینه) متفرقه به دلیل تحقق سود حاصل از فروش دارایی ثابت (ساختمان) در سال ۸۶ اعلام کرده است.

شرکت پیشنهاد هیات‌مدیره برای تقسیم سود سال مالی ۸۷ را اعلام نکرده است.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال مالی ۸۷ مبلغ ۱۲۷۰۶میلیون ریال (معادل ۸۴درصد از کل سود خالص و ۱۸۱ ریال به ازای هر سهم) در نظر گرفته شده است.

براساس اطلاعات دریافتی، شرکت عنوان نموده که با توجه به عدم استهلاک زیان قابل قبول سال‌های قبل و نیز شمول معافیت بخش عمده‌ای از درآمدهای شرکت شامل درآمد حاصل از سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر و درآمد حاصل از صادرات، عملکرد سال ۸۷ شرکت مشمول مالیات نخواهد بود، لذا از این بابت ذخیره‌ای در حساب‌ها منظور نشده است.