واحد مرکزی خبر- مدیر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ایران گفت: وکالت ۲۲‌شرکت پتروشیمی‌را به منظور واگذاری،‌ به بورس داده ایم و هر زمان که تمهیدات لازم را فراهم کنند، آماده واگذاری است. مهدی آقاجانی افزود: آخرین شرکت پتروشیمی‌که واگذار شده شرکت پتروشیمی‌رازی است که از طریق مزایده و به مبلغ ۶۳۵‌میلیارد تومان به ترکیه فروخته شد و شرکت پتروشیمی‌فناوران هم از طریق بورس واگذار شده است.

وی افزود:‌ شرکت پتروشیمی‌امیرکبیر هم سومین شرکتی است که واگذار خواهد شد و ممکن است در یک تا دو هفته آینده پاکت‌های مزایده آن باز شود. آقاجانی با تاکید بر تقویت کشش بازار برای جذب این شرکت‌ها ، ‌درباره تغییر ایجاد شده در بودجه سال آینده کل کشور مبنی بر افزایش درصد واگذاری‌های سال ۱۳۸۷ گفت: در حال حاضر ظرفیت جذب این شرکت‌ها در بازار وجود ندارد و فکر می‌کنیم سال بعد وضع به همین گونه خواهد بود. وی افزود: اگرچه تقاضا برای خرید شرکت‌های بیشتری وجود دارد، اما منابع‌مالی لازم ممکن است در اختیار نباشد.

جلیل ابراهیم‌زاده مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌ هم گفت: ‌امسال برای واگذاری سه شرکت پتروشیمی ‌زنجان،‌ گلستان و ممسنی پذیره‌نویسی شده است و تا پایان سال برای دو شرکت پتروشیمی‌ لردگان و کارون هم پذیره‌نویسی خواهد شد.

وی افزود: اگر مجوزهای لازم فراهم شود، هفته آینده پذیره‌نویسی دو شرکت یاد شده انجام می‌شود.