گروه بورس- شرکت داروسازی روزدارو طرح تولید انواع آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی و خوراکی را در دست اجرا دارد.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «دروز» هزینه سرمایه‌گذاری برای طرح یاد شده را مبلغ ۱۱۶میلیارد و ۵۸۷میلیون ریال برآورد کرده است.
تاکنون برای این طرح مبلغ 31میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است و تاریخ بهره‌برداری از آن سال 89 برآورد شده است.

البته شرکت اعلام کرده است که به نظر می‌رسد با توجه به تورم و افزایش هزینه‌ها در آینده طرح مزبور به بازنگری مجدد نیاز دارد.
شرکت داروسازی روزدارو برای سال مالی 87 درآمد هر سهم را با سرمایه 77میلیارد و 760میلیون ریال، مبلغ 661ریال پیش‌بینی کرده است.
این شرکت با ۱۱درصد افزایش در مقایسه با عملکرد سال مالی ۸۶، فروش ۸۷ خود را مبلغ ۲۱۰میلیارد و ۳۲۷میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین سایر پیش‌بینی‌های شرکت برای عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 87 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 11درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 16درصد افزایش، سود عملیاتی 3درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 4درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت دلایل تغییرات را تغییر سبد تولید و فروش، افزایش نرخ دستمزد و سربار، هزینه‌های اداری و تشکیلاتی و فروش با توجه به تورم و عدم شمولیت معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه اعلام کرده است.
بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ 31میلیارد و 104میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 400ریال) را برای تقسیم بین سهامداران، به مجمع عمومی عادی سال مالی 87 پیشنهاد کند.
این شرکت در دوره ۹ماه منتهی به پایان آذر ماه امسال، توانست ۸۸درصد از پیش‌بینی سود سال‌ مالی جاری را نسبت به بودجه محقق کند.