گروه بورس- شرکت قند لرستان در نظر دارد تا ۸۰درصد سود پیش‌بینی شده را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، درآمد هر سهم «قلرست» برای سال مالی منتهی به پایان تیر ماه ۸۷ را با سرمایه ۲۴میلیارد ریال، مبلغ یک‌هزار و ۱۲۵ریال پیش‌بینی کرده است. این شرکت در دوره شش ماهه منتهی به پایان دی ماه ۸۶، مبلغ ۳۰۸ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت.

این شرکت اعلام کرده است، طرح ساخت تانک ملاس را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و مخارج انجام شده به مبلغ ۱۳۰میلیون ریال (با ۹درصد پیشرفت کار) و بهره‌برداری در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۸۷ طرح خرید ترانس برق را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال و بهره‌برداری در تاریخ ۳۰خرداد ماه ۸۷ و طرح خرید سانتریفیوژ پخت ۱ را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ دومیلیارد و ۳۰۰میلیون ریال و مخارج انجام شده به مبلغ یک‌میلیارد و ۹۸۱میلیون ریال (با ۸۶درصد پیشرفت کار) و بهره‌برداری در تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۸۶ در دست اجرا دارد. شرکت اعلام کرده با توجه به نامه درخواست انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران، احتمال تعلق یارانه به باقی‌مانده محصول سال قبل (مجموع قیمت فروش آزاد و یارانه دریافتی برای هر کیلوگرم شکر حداکثر مبلغ ۵‌هزار و ۶۰۰ریال) وجود دارد ولی این موضوع هنوز قطعیت نیافته است.

پیش‌بینی عملکرد قند لرستان سال مالی منتهی به پایان تیر ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۷درصد افزایش، سود عملیاتی بدون تغییر و سود پس از کسر مالیات ۷درصد کاهش نشان می‌دهد. مطابق بند ۳گزارش حسابرس نسبت به صورت‌های مالی سال گذشته، به رغم آنکه قیمت تمام شده محاسباتی شکر تولیدی در بهره‌برداری سال ۱۳۸۵ از قیمت فروش شکر در بازار بیشتر می‌باشد، شرکت موجودی شکر سفید و شکر آفینه در پایان سال مالی مورد گزارش را به همان بهای تمام شده محاسباتی تولید ارزیابی و در صورت‌های مالی منعکس کرده است.