«ایدرو» نیامد؛ مجمع «خودرو» به تعویق افتاد

گروه بورس- نماینده سهامدار عمده، مجمع «ایران‌خودرو» را از رسمیت انداخت.

به گزارش خبرنگار ما، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سهامداران ایران‌خودرو که قرار بود روز شنبه به منظور بررسی حکم وزیر صنایع در خصوص ریاست همزمان منطقی بر هیات‌مدیره «خودرو» تشکیل شود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن سهامداران برگزار نشد. بهرام آکسته، مدیر امور مجامع و سهام ایران‌خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید حضور نیافتن نماینده سازمان گسترش در این مجمع گفت: با توجه به تمرکز ۴۰درصد سهام ایران‌خودرو در پرتفوی سازمان گسترش (ایدرو)،‌ با حضور نیافتن نماینده این سازمان، مجمع شرکت به حد نصاب نرسید و به زمان دیگری موکول شد.

وی اضافه کرد: زمان برگزاری مجمع بعدی به زودی از طریق آگهی رسمی به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

از سوی دیگر مطابق ماده ۸۷ قانون تجارت، مجمع بعدی سهامداران ایران‌خودرو می‌تواند با هر حد نصابی تشکیل شود.

در متن این ماده آمده است: «در مجمع عمومی عادی حضور دارندگان لااقل بیش از نصف سهامی که حق رای دارند، ضروری است. اگر در اولین دعوت حدنصاب مذکور حاصل نشد مجمع برای بار دوم دعوت خواهد شد و با حضور هر عده از صاحبان سهامی که حق رای دارد، رسمیت یافته و اخذ تصمیم خواهد کرد به شرط آنکه در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قید شده باشد.»

نماینده ایدرو: مخالفتی با ریاست منطقی نداریم

در همین حال اخبار تایید نشده‌ای در خصوص ترک جلسه مجمع از سوی نماینده ایدرو شنیده می‌شود.

به دنبال انتشار این اخبار، «علیرضا معبودی»، نماینده «ایدرو» در گفت‌و‌گو با موج گفت: به دلیل همزمانی با مجمع دیگری از شرکت‌های زیر مجموعه ایدرو، در مجمع شرکت ایران خودرو حاضر نشده است.

مدیر نظارت بر شرکت‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در پاسخ به این سوال که آیا شخص دیگری به جای شما نمی توانست در یکی از این دو جلسه همزمان حاضر شود، گفت: به دلیل حساسیت جلسات باید شخصا حاضر می‌شدم، حتی چنانچه مجمعی به اهمیت ایران خودرو برگزار نشود.معبودی تاکید کرد: در ایدرو کسی مخالفت خود با حضور همزمان منوچهر منطقی در دو پست مدیرعاملی و ریاست هیات‌مدیره به من ابلاغ نکرده است.

این در حالی است که منابع آگاه خبر داده‌اند، پس از عدم توافق بر سر مسائل کلان مجمع از جمله ریاست هیات مدیره منطقی در ایران خودرو، سهامداران عمده تصمیم به لغو جلسه مجمع ایران خودرو گرفته‌اند.