گروه بورس- مجامع عمومی فوق‌العاده و عادی به طور فوق‌العاده و «تایدواتر خاورمیانه» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، مجامع این شرکت با حضور ۷۳درصد سهامداران و به ریاست دکتر صدر، نماینده سازمان بنادر و کشتیرانی و نظارت شهیدی و رستمی برگزار شد. دبیر مجمع نیز رضایی بود.مجمع فوق‌العاده شرکت با دستور جلسه تغییرنام شرکت و اصلاح پاره‌ای از مواد اساسنامه تشکیل شد که براساس مصوبات مجمع، نام شرکت از «خدمات دریایی تایدواتر خاورمیانه» به «تایدواتر خاورمیانه» تغییر یافت. همچنین پیشنهاد شد که در موضوع فعالیت شرکت بعد از ارائه خدمات مهندسی مرتبط، عبارت «به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق شرکت‌های فرعی و وابسته» اضافه شود که مورد تصویب قرار نگرفت. از سوی دیگر در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت که بعد از مجمع فوق تشکیل شد، بحث تصمیم‌گیری در خصوص اندوخته‌ها و سود انباشته مطرح شد.

در این مجمع مقرر شد اندوخته طرح و توسعه به مبلغ ۲۵۰میلیارد ریال به حساب سود انباشته و سایر اندوخته‌ها انتقال یابد.با توجه به تغییر طبقه‌بندی فوق از حسابرس خواسته شد تا نظر خود را راجع به معافیت مالیاتی و نیاز به اصلاح حساب‌ها اعلام کند که حسابرس اعلام کرد، در سال ۸۴ معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده، موردقبول ممیز مالیاتی قرار نگرفت و روی هم رفته طبق ماده ۱۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم، به علت موضوع فعالیت شرکت که صنعتی یا معدنی نبوده و نوع فعالیت آن خدماتی است، نمی‌تواند از معافیت مربوطه استفاده کند.

از سوی دیگر نماینده سازمان اعلام کرد که تغییر طبقه‌بندی تاثیری در ماهیت موضوع نداشته و سازمان طبق ضوابط موجود، درخواست مجدد شرکت مبنی بر صدور مجوز افزایش سرمایه را بررسی و اظهارنظر خواهد کرد.

این در حالی است که دکتر صدر به نمایندگی از سازمان بنادر و کشتیرانی اعلام کرد که طی جلسه‌ای که با مسوولان سازمان بورس داشته‌اند، هماهنگی‌های لازم انجام شده و طبق نظر دکتر حسینی بعد از ارائه مدارک خواسته شده، مجوز افزایش سرمایه صادر خواهد شد.

در پایان مجمع مقرر شد تا تاریخ ۲۰اسفند ماه مجمع دیگری تشکیل شود تا درخصوص افزایش سرمایه یا تقسیم سود تصمیم‌گیری صورت گیرد.