گروه بورس- مدیرعامل شرکت پاستوریزه پگاه تهران از صادرات ۲۰میلیون دلاری شرکت صنایع شیر ایران در سال گذشته خبر داد و سهم پگاه تهران از این میزان را ۱۵درصد اعلام کرد.

دکتر محمد حسن واسفی افزود: شرکت صنایع شیر ایران (پگاه تهران) موفق شد برای نخستین بار در کشور ماست و دوغ پروبیوتیک را تولید و عرضه کند. وی ادامه داد: در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهای همسایه نظیر افغانستان و عراق صادر می‌شود و بازارهای آسیای میانه نیز از بازارهای هدف است که به زودی صادرات این شرکت به آن نواحی نیز صورت می‌پذیرد.

واسفی گفت: ماست پروبیوتیک تولید شده شرکت پگاه با عنوان پروماست، دوغ تولید شده با عنوان کفیر و شیر کم لاکتوز این شرکت در بازار مصرف عرضه شده و بعد از عید نوروز نیز انواع آبمیوه و نوشیدنی‌های پروبیوتیک تولید و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: از یک ماه گذشته نیز تولید فرآورده‌های پروبیوتیک آغاز شده که این محصولات بدن را در مقابل انواع بیماری‌های گوارشی مقاوم می‌کند.

واسفی، عمده‌ترین مزایای این محصولات را کاهش ابتلا به اسهال، تحریک و افزایش سطح ایمنی بدن و گندزدایی از روده‌ها عنوان کرد و گفت: مکانیسم عمل باکتری‌های موجود در این محصولات چسبیدن به سلول‌ها، خارج کردن بیماری‌های روده، تولید اسیدها و افزایش سلامت بدن است.

وی گفت: پروماست در دو نوع کم چرب و معمولی در وزن‌های ۹۰۰ و ۱۱۰۰ گرمی با قیمت ۹۰۰ و ۱۳۵۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

واسفی در رابطه با قیمت‌گذاری محصولات لبنی گفت: گروهی از محصولات نظیر شیر پاستوریزه تا ۵/۲‌درصد، ماست تا چهار‌درصد چربی و پنیر UF مورد نظر شورای اقتصاد بوده و توسط این سازمان قیمت‌گذاری می‌شود و سایر محصولات استریل و غنی شده مشمول قیمت‌گذاری نیست و بر اساس عرضه و تقاضا و رقابت قیمت‌گذاری می‌شود.

وی تاکید کرد: قیمت‌گذاری توسط شورای اقتصاد منجر به کاهش درآمدزایی تولیدکنندگان تا حد متضرر شدن آنها شده است.

شایان ذکر است، دکتر محمد حسین واسفی از ۲ماه پیش عهده‌دار مسوولیت پگاه شده است که برگزاری این مصاحبه مطبوعاتی نشان از ارتباط قوی مدیریت این شرکت با رسانه‌ها و همچنین تلاش مدیر روابط عمومی پرتلاش این واحد است.