فارس- برای اولین بار خبر عرضه اولیه سهام یک شرکت ایرانی در یکی از سایت‌های معتبر دنیا منعکس شد. بعد از عرضه اولیه و ۵ درصدی سهام پتروشیمی فناوران به عنوان پنجمین شرکت اصل ۴۴ که در روز یکشنبه ۱۴ بهمن در تابلوی فرعی بورس انجام شد، پایگاه اطلاع رسانی mondovisione که یکی از سایت‌های معتبر دنیا در حوزه بازار سهام است نسبت به انعکاس و پوشش خبری آن اقدام کرد که چنین حرکتی برای اولین بار در حوزه بازار سرمایه کشور انجام شود.

این سایت که در حوزه خبری و تحلیل داده‌های شرکت‌های بورس و تجارت جهانی فعال و در لندن مستقر است آورده : در ۳ فوریه ۲۰۰۸ ، ۵درصد از سهام پتروشیمی فناوران برای کشف قیمت عرضه اولیه (IPO) شد و ۱۱درصد دیگر از این شرکت در روزهای آتی واگذار خواهد شد که این واگذاری از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی (مالک‌ ۹/۴۹درصدی پتروشیمی فناورن) صورت گرفت.

در ادامه این خبر ادامه داده است: پتروشیمی فناوران اولین شرکت از مجموعه وزارت نفت و ملی صنایع پتروشیمی است که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی ایران انجام می‌شود و از جمله محصولات این شرکت کربن، اسید استیک و متانول است. انعکاس عرضه اولیه سهام یک شرکت در بورس ایران در حالی برای اولین بار در یکی از سایت های معتبر دنیا صورت گرفت که به نظر می‌رسد بورس ایران و اخبار مربوط به آن آرام آرام مورد توجه رسانه‌های جهان قرار می‌گیرد؛ زیرا در ماه پیش بود که اخبار مربوط به بازار سهام ایران در قالب گزارش‌‌های کوتاه مدتی برای اولین بار در یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی به نام CNBC پخش شد.

از قرار معلوم بعد از راه‌اندازی استودیوی خبری در ساختمان حافظ ،‌ روزانه اخبار و وقایع قبل و بعد از معاملات بورس تهران در دو برنامه ۵ دقیقه‌ای از طریق این شبکه پخش خواهد شد.