گروه بورس- ارزش معاملات هفتگی بورس اوراق بهادار در مقایسه با هفته ماقبل ۹/۵۹درصد رشد نشان می‌دهد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، ارزش معاملات هفته گذشته تالار بورس بیش از دوهزار و ۵۰میلیارد ریال اعلام شد. این رقم از داد و ستد ۴/۴۵۶میلیون سهم در ۶۸هزار دفعه به ثبت رسید. همچنین در پایان معاملات هفته گذشته شاخص کل در مقایسه با هفته ماقبل ۱۰۵واحد کاهش داشت. در پایان روز کاری چهارشنبه هفته پیش شاخص به رقم ۱۰هزار و ۲۰۱واحد دست یافت. شاخص‌های تابلو اصلی و فرعی نیز هر یک معادل ۴۳ واحد و ۱۸۵واحد در مقایسه با هفته مقابل افت کردند. شاخص قیمت و بازده نقدی نیز در همین مقایسه شاهد افت ۶/۳۵۰ واحد بود. شاخص صنعت و سود نقدی نیز به میزان ۹۰واحد و چهار واحد افت را تجربه کردند.

انباشته معاملات بورس

انباشته معاملات از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته بالغ بر ۶۶هزار و ۳/۱۷۲میلیارد ریال سهام و حق تقدم اعلام شده است. از سویی بر تابلوی غیررسمی در همین مدت بیش از ۳/۹۳میلیون سهم به ارزش بیش از ۹۶میلیارد ریال داد و ستد شده است.

عرضه‌های خصوصی‌سازی

سازمان خصوصی‌سازی نیز در همین هفته بیش از ۴/۱۶۴میلیون سهم به ارزش بیش از ۶/۹۵۰میلیارد ریال در تالار بورس عرضه کرد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بخشی از سهام ملی مس را عرضه کرد. همچنین سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سازمان گسترش و نوسازی عرضه سهام ریخته‌گری تراکتورسازی و پتروشیمی فن‌آوران را انجام داد.

طی هفته گذشته سهام پتروشیمی فن‌آوران برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار به قیمت میانگین هر سهم ۶۷۵ریال عرضه شد.