گروه بورس- حاشیه سود خالص شرکت تراکتورسازی ایران برای دوره ۹ماهه گزارش شده در سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، فروش این شرکت در دوره یاد شده برابر دوهزار و ۲۳۲میلیارد و ۴۰۹میلیون ریال اعلام شده است. این شرکت همچنین در دوره مورد گزارش مبلغ ۳۱۵میلیارد و ۳۱۰میلیون ریال سود پس از کسر مالیات (خالص) کنار گذاشت.

شرکت تراکتورسازی ایران برای سال مالی ۸۶، درآمد هر سهم را با سرمایه ۹۰۰میلیارد ریال، مبلغ ۵۵۰ریال پیش‌بینی کرده است.

شرکت «تایرا» اعلام کرده است علل کاهش مبلغ فروش طی عملکرد واقعی ۹ماهه، مربوط به فروش صادراتی بوده که با توجه به رفع مشکلات طبق برنامه پیش خواهد رفت.

«تایرا» توانست در این دوره ۶۴درصد از پیش‌بینی سود سالانه را نسبت به بودجه محقق کند.

این شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظر دارد ۸۰درصد سود خالص سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.

«تایرا» در تاریخ ۱۹فروردین ماه ۸۶ اعلام کرده بود که به موجب مصوبه شماره ۹۶۰۳۳/۳۰۹ به تاریخ ۱۱مهر ماه ۸۵ شورای اقتصاد تولیدات

شرکت پس از پایان بهمن ماه ۸۵ از شمول قیمت‌گذاری خارج شده است؛ لذا برای سال مالی ۸۶، مابه‌التفاوت قیمت فروش در نظر گرفته نشده است.

پیش‌بین عملکرد «تایرا» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

به موجب مصوبه تاریخ یکم اردیبهشت ماه ۸۶ مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، سرمایه شرکت از مبلغ ۲۶۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به مبلغ ۹۰۰میلیارد ریال (معادل ۸۵ /۲۴۲درصد سرمایه فعلی) از محل آورده نقدی سهامداران (مبلغ ۵۹۱میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال) و از محل سود انباشته (مبلغ ۴۶میلیارد ریال) افزایش یافته است که افزایش سرمایه یاد شده در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۸۶ به ثبت رسیده است.