ویژه‌نامه رسمی نمایشگاه بازار سرمایه

گروه بورس- شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران روزنامه دنیای‌اقتصاد را به عنوان روزنامه نمایشگاه تخصصی- داخلی بورس و بازار سرمایه برگزید.

به نوشته خبرنگار ما، روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری، دنیای‌اقتصاد را به عنوان مجری انتشار ویژه‌نامه «نما» در نمایشگاه مزبور انتخاب کرد. به همین مناسبت، گروه بورس دنیای‌اقتصاد ویژه‌نامه چهارمین نمایشگاه بازار سرمایه را در قطع مناسب منتشر می‌کند. این ویژه‌نامه به همراه روزنامه در سراسر کشور و به طور ویژه در نمایشگاه بازار سرمایه منتشر خواهد شد.

در این ویژه‌نامه اختصاصی، شماری از سیاست‌گذاران و مدیران ارشد بازار سرمایه کشور دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره الزامات توسعه بازار سهام در ایران، چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات توسعه بورس در ایران ۱۴۰۲ و... را مطرح خواهند کرد. افزون بر این، در این بسته اطلاع‌رسانی، شمار زیادی از شرکت‌ها، آخرین رهیافت‌های تولیدی و خدماتی سال جاری و برنامه سال آتی خود را تشریح خواهند کرد. شما به عنوان خواننده در این ویژه‌نامه می‌خوانید که راهبران سرمایه‌گذاری چه برنامه‌ها و تصمیم‌هایی برای دارایی‌های مالی‌تان دارند.

برنامه‌های کارگزاران پیشرو در بازار سهام کشور نیز بخشی از گزارش‌های این ویژه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین حسابرسان نیز به طور جدی در این بسته اطلاع‌رسانی حضور دارند.

جدای از تمام این موارد، در این ویژه‌نامه آخرین اطلاعات بنیادی تمام شرکت‌های حاضر در بورس منتشر می‌شود.

این ویژه‌نامه را در آستانه برپایی نمایشگاه بازار سرمایه (در روزهای چهارم تا هفتم اسفندماه) از روزنامه‌فروشی‌ها بخواهید. زمان دقیق انتشار آن متعاقبا اعلام خواهد شد. اما یک کارگزار بورس درباره نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی گام مهمی در اطلاع‌رسانی دقیق است.

ابراهیم قربانی فرید مدیر عامل کارگزاری سهام‌پژوهان با بیان این مطلب ؟؟ گفت: «یکی از مشکلات بازار سرمایه ایران نبود فرهنگ مناسب برای خرید و فروش سهام است.»

ابراهیم قربانی فرید با اشاره به اینکه تعداد سهامداران در ایران بسیار اندک است، ادامه داد: «در بورس اوراق بهادار تهران تعداد کمی سهام خرید و فروش می‌شود که دلیل آن آشنا نبودن افراد با بورس است.»

وی تصریح کرد: «در بسیاری از کشورهای خارجی خانواده‌ها دارای یک کارگزار اختصاصی هستند، اما در کشور ما آشنایی کافی نسبت به بورس وجود ندارد. بنابراین باید موضوع فرهنگ‌سازی در خرید و فروش اوراق بهادار گسترش یابد و نمایشگاه محل مناسبی برای این کار به شمار می‌رود.»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه این کارگزار افزود:

«با نشان دادن برگه سهم نمی‌توان افراد را به خرید سهام تشویق کرد. بلکه باید فرهنگ‌سازی کافی در این زمینه انجام شود. زیرا جذب نقدینگی به بورس موجب رشد و توسعه بازار سرمایه می‌شود. بورس هم این پس‌اندازهای کوچک را به سمت تولید سوق می‌دهد. این کار به جمع‌آوری نقدینگی و کنترل تورم کمک کرده و موجب رونق اقتصاد و تولید می‌شود.»

قربانی فرید گفت: «توسعه فیزیکی بازار سرمایه به میزان قابل قبولی رسیده است و هم‌اکنون نیازمند توسعه معاملاتی و فرهنگی هستیم که نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی‌سازی زمینه را برای انجام این کار فراهم می‌کند.»