گروه بورس- صنایع کاشی و سرامیک سینا با ۷۷ریال افزایش درآمد هرسهم امسال خود را به طور خالص مبلغ ۴۱۰ریال پیش‌بینی کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «کساوه» در شهریورماه پیش‌بینی سود هرسهم را ۳۳۳ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش نرخ و مقدار فروش، کاهش بهای تمام شده ناشی از آموزش پرسنل واحد تولیدی، استفاده از مواد مصرفی مرغوب‌تر، اصلاح ساختار فرمولاسیون تولید و کنترل مستمر واحد کنترل کیفیت در مراحل تولید و افزایش هزینه‌های عملیاتی ناشی از انجام تعمیرات مستمر ماشین‌آلات به منظور کاهش توقفات تولید و کاهش ضایعات طی تولید اعلام کرده است. پیش‌بینی عملکرد کاشی سینا برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره در نظر دارد، مبلغ ۲۴میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال (به ازای هرسهم مبلغ ۲۰۰ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند. لازم به ذکر است، شرکت در شهریور سود پیشنهادی جهت تقسیم بین سهامداران را مبلغ ۱۴۵۸۰میلیارد و ۵۸۰میلیون ریال (به ازای هرسهم مبلغ ۱۲۰ریال) اعلام کرده بود.

«سایپاآذین» بیش از ۵۷۱میلیارد ریال فروش داشت

گروه بورس- شرکت سایپاآذین در دوره ۹ماه منتهی به پایان آذرماه امسال از فروش محصولات خود پیش از ۵۷۱میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «خاذین» فروش امسال خود را مبلغ ۸۰۲میلیارد و ۵۲۷میلیون ریال پیش‌بینی کرده است. از این رو شرکت توانست در دوره مورد گزارش ۷۱درصد از پیش‌بینی فروش ۸۶ را نسبت به بودجه پوشش دهد. سود عملیاتی «خاذین» در این دوره معادل ۴۵میلیارد و ۵۹میلیون ریال و سود پس از کسر مالیات شرکت برابر ۳۰میلیارد و ۲۶۱میلیون ریال بود.

شرکت سایپا آذین پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی جاری را با سرمایه یک‌صد میلیارد ریال مبلغ ۴۰۰ریال اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «خاذین» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۹درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۸درصد کاهش نشان می‌دهد.

این شرکت بابت مالیات عملکرد سال ۸۵ به دلیل استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه در سال ۸۴، ذخیره‌ای در حساب‌ها منظور نکرده است.

براساس اطلاعات دریافتی، شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد،‌ توزیع کل سود را به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

«پتروشیمی اصفهان» ۱۰۰درصد افزایش سرمایه را در نظر دارد

گروه بورس - پتروشیمی اصفهان افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی را از محل مطالبات سهامداران در صورت تصویب مراجع ذی‌ربط در دست بررسی دارد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «شصفها» درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و ۴۷۸ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد پتروشیمی اصفهان برای سال‌مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۱۱درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۲۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۳درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۶ را در آبان‌ماه ۱۲۲۱ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تعدیل را اعلام کرده است.

هیات‌مدیره تصمیم دارد معادل ۷۰درصد سود خالص را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عادی سالانه پیشنهاد کند.

پتروشیمی اصفهان طرح انیدریک فتالیک را با برآورد سرمایه‌گذاری ۶۲۶میلیارد و ۲۷۰میلیون ریال (با مبلغ ۱۷۱میلیارد و ۱۰۲میلیون ریال هزینه‌های انجام‌شده و ۷۱درصد پیشرفت کار) در دستور کار دارد و زمان بهره‌برداری از طرح سال ۸۷ برآورد شده است. شرکت زمان بهره‌برداری طرح را در مردادماه سال ۸۶ اعلام کرده بود. مزید اطلاع، به‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده، شرکت دلیل عدم‌تناسب هزینه‌های انجام‌شده و درصد پیشرفت طرح را اعلام نکرده است.

مطابق اطلاعات دریافتی نرخ خوراک سال ۸۶ براساس ۷۰درصد نرخ فوب خلیج فارس محاسبه شده است.

«خاور» ۲۶۰درصد افزایش سرمایه می‌دهد

گروه بورس- هیات‌مدیره ایران‌خودرو دیزل ۲۶۰درصد افزایش سرمایه را در نظر دارد.بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «خاور» تصمیم دارد سرمایه خود را از مبلغ ۹۷۲میلیارد ریال به مبلغ ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.ایران‌خودرو دیزل درآمد هر سهم امسال را با ۹۷۲میلیارد ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۲۱۲ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد ایران‌خودرو دیزل برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش یک‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۴۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در هفتم آبان‌ماه مبلغ ۱۲۱۲ریال اعلام کرده بود که با وجود عدم تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم، جزئیات آن تغییرات با اهمیتی داشته است که شرکت دلایل آن را اعلام نکرده است.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و خالص درآمد (هزینه)های متفرقه در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ به مبلغ یک‌هزار و ۳۲۴میلیارد و ۷۷۰میلیون ریال (۱۳۶۳ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۱۲درصد از سود خالص است.ایران‌خودرو دیزل اعلام کرده است، مبلغ ۴۸۴میلیارد ریال از کل درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها (مبلغ ۸۰۱میلیارد ریال) ناشی از سود حاصل از فروش زمین متعلق به شرکت تاپ سرویس به مساحت ۵۷۹۲متر با مستحدثات تجاری- اداری است.هیات‌مدیره «خاور» ‌در نظر دارد مبلغ ۹۴۲میلیارد و ۴۴۲میلیون ریال را برای توزیع بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.