گروه بورس- شرکت شکر پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان شهریور 87 را معادل هفت‌ریال تعدیل کرد. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت «قشکر» درآمد هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه 28میلیارد ریال مبلغ 518ریال پیش‌بینی کرده بود که پس از اعمال تعدیل این رقم به مبلغ 525ریال افزایش یافت.

شرکت شکر دلیل تغییرات را افزایش فروش ناشی از افزایش مقدار فروش شکر و افزایش خالص درآمد (هزینه)‌های عملیاتی ناشی از حذف برگشت بخشی از ذخایر جریمه گمرک و شناسایی آن طی سال گذشته اعلام کرده است. توضیح اینکه کل مبلغ مربوط به برگشت این ذخیره در حساب تعدیلات سنواتی سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۶ آمده است.
در این اطلاعیه مبلغ چهارمیلیارد و 597میلیون ریال (به ازای هر سهم 164 و معادل 23درصد) از سود خالص سال مالی 86 ناشی از درآمدهای متفرقه است که عمدتا شامل درآمد اجاره مزارع به مبلغ دومیلیارد و 196میلیون ریال، سود حاصل از فروش دارایی‌های ثابت به مبلغ یک‌‌میلیارد و 437میلیون ریال و سود سپرده‌های بانکی به مبلغ یک‌میلیارد و 36میلیون ریال است. همچنین مبلغ یک‌میلیارد و 715میلیون ریال (به ازای هر سهم 61 و معادل 12درصد) از پیش‌بینی سود خالص سال مالی 87 نیز ناشی از درآمدهای متفرقه است که عمدتا شامل سود سپرده‌های بانکی به مبلغ 704میلیون ریال و درآمد فروش لوازم مستعمل به مبلغ 400میلیون ریال است.
پیش‌بینی عملکرد «قشکر» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته ۶۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات حدود ۲۷درصد کاهش نشان می‌دهد.
مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره «قشکر» در نظر دارد 90درصد سود خالص سال مالی 87 را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.