گروه بورس- گروه استخراج کانی‌های فلزی«امید»، ماه گذشته با یک‌هزار و 325درصد افزایش ارزش بازار پایان دوره در مقایسه با بهای تمام‌شده ابتدای دوره رو به رو شد.
براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، صورت وضعیت پرتفوی «وامید» طی ماه گذشته شامل ۱۹درصد استخراج کانی‌‌های فلزی، ۲درصد محصولات غذایی، ۶درصد محصولات شیمیایی، ۳درصد لاستیک و پلاستیک، ۴۵درصد کانی‌های غیرفلزی، ۱۹درصد واسطه‌گری مالی و ۶درصد سایر موارد بود.

سرمایه‌گذاری امید طی دی‌ ماه سهام 27شرکت بورسی را در پرتفوی خود داشت. ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌ها در پایان دی‌ ماه با یک‌هزار و 874میلیارد و 492میلیون ریال افزایش به 19هزار و 308میلیارد و 608میلیون ریال رسیده است. به این ترتیب ارزش بازار پایان دوره «وامید» در مقایسه با بهای تمام‌شده ابتدای دوره آن معادل 308درصد افزایش یافت.
در گروه‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری امید گروه استخراج کانی‌های فلزی با دو شرکت بیشترین رشد ارزش بازار را در مقایسه با بهای تمام‌شده ابتدای دوره داشت.
همچنین ارزش بازار شرکت‌‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم براساس آخرین سرمایه شرکت مبلغ چهارهزار و 827ریال بود.
«وامید» ماه گذشته سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپه، سیمان بجنورد، کویر تایر و تامین سرمایه امین را تحصیل کرد.
از سوی دیگر سرمایه‌گذاری امید با واگذاری مبلغ شش‌میلیارد و 912میلیون ریال از سهام شرکت‌های گل‌گهر و فولاد خوزستان مبلغ چهارمیلیارد و 307میلیون ریال سود کسب کرد.
بهای تمام‌شده سهام مزبور مبلغ دومیلیارد و ۶۰۵میلیون ریال بود.