گروه بورس- پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال رادیاتور ایران با 134ریال افزایش مواجه شد.

بنا بر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «ختور» درآمد هر سهم امسال را با ۷۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۴۹ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۹ماهه منتهی به آذرماه با تحقق ۲۱۷ریال سود به ازای هر سهم معادل ۸۷درصد درآمد هر سهم را پوشش داد.
همچنین مبلغ هشت‌میلیارد و 254 میلیون ریال (مبلغ 118ریال به ازای هر سهم و معادل 47درصد از کل سود) از سود خالص سال 86 نیز ناشی از درآمدهای متفرقه است که عمدتا شامل مبلغ 5 میلیاردو 68میلیون ریال فروش دارایی ثابت است. پیش‌بینی عملکرد «ختور» برای سال 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 16درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته 25درصد افزایش، سود عملیاتی 25درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 48درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در مردادماه مبلغ ۱۱۵ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تعدیل را افزایش مقدار فروش، کاهش هزینه‌های مالی به دلیل عدم تعلق جریمه دیرکرد پرداخت اقساط و کاهش نرخ بهره تسهیلات جدید، افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و کاهش سود حاصل از سپرده‌ بانکی به دلیل برداشت سپرده قبل از سررسید سپرده‌های مدت‌دار اعلام شده است.هیات‌مدیره در نظر دارد پرداخت ۵۰درصد سود سال ۸۶ را پس از کسر تعدیلات سنواتی و اندوخته قانونی به مجمع‌عمومی عادی صاحبان سهام پیشنهاد کند.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال مالی 86 مبلغ 10میلیارد و 402میلیون ریال (معادل 60درصد از کل سود خالص و 149ریال به ازای هر سهم) در نظر گرفته شده است.
بر اساس اطلاعات دریافتی، شرکت عنوان نموده که طبق گزارش حسابرسی مالیاتی سال مالی ۸۵، با توجه به معافیت بخشی از درآمدهای شرکت و نیز مستهلک نمودن بخشی از زیان‌های سنواتی مورد تایید وزارت دارایی در پایان سال ۸۵، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۹۶۸میلیون ریال زیان سال مذکور به تایید حسابرسی مالیاتی رسیده که با لحاظ نمودن زیان فوق‌الذکر و معافیت بخشی از درآمدهای سال ۸۶، درآمد سال مذکور مشمول مالیات نیست لذا از این بابت ذخیره‌ای در حساب‌ها منظور نشده است.