گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته پس از افت شدید سه‌شنبه بار دیگر به مدار رشد بازگشت و در نهایت با ۶۱/۲۹واحد رشد کرد. بازار دیروز در ابتدای حرکت خود جمع‌آوری صف فروش زامیاد را شاهد بود، فولاد مبارکه نیز با آغازی ضعیف همراه شد، ولی با گذشت زمان شرایط رو به بهبود گذاشت. رشد قیمت سهام چادرملو، گل‌گهر، معادن و فلزات، بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری امید موجب شد شاخص به‌رغم تاثیر منفی ۳۴/۵واحدی جمع‌آوری صف فروش فولاد خوزستان در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه، رشد ۳/۷واحدی را تجربه کند رشدی که ۶/۸واحد تاثیر مثبت تشکیل صف خرید برای چادرملو و ۷۲/۱واحد تاثیر مثبت گل‌گهر نقش موثری در آن داشتند. در ساعت ۱۱ و ۲دقیقه نماد «ژفرعی یک» شاهد رقم خوردن دادوستد ۴/۱۱درصد سهام شرکت سیمان اردبیل و آهک آذرشهر بود.

این بلوک را شرکت هلسیم در نرخ پایه ۲۰هزار و ۹۰۰ریال عرضه کرده بود که در قیمت پایه خریداری شد. در ساعت ۱۱ و ۱۸ دقیقه نماد تولی‌پرس جابه‌جایی یک بلوک ۸۲/۲میلیون سهمی را در نرخ پایه ۳هزار و ۴۹۴ریال تجربه کرد. با رشد قیمت فولاد مبارکه این نماد در پایان معاملات دیروز ۸۸/۱۰واحد تاثیر مثبت را با خود برای شاخص به همراه آورد.

این امر در کنار تاثیر مثبت ۰۱/۷واحدی گل‌گهر و ۴/۵واحدی سرمایه‌گذاری امید موجب شد شاخص به رغم تاثیر منفی ۹۴/۳واحدی جمع‌آوری صف فروش سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی در نهایت ۵/۳۹واحد رشد را تجربه کند. امری که موجب شد شاخص با پشت‌سر گذاشتن هفته‌ای پرنوسان در نهایت با ۲۷واحد رشد نسبت به ابتدای هفته در سطح ۱۰هزار و ۳۰۷واحد به کار خود پایان دهد.