گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال تولید مواداولیه داروپخش در مقایسه با سال مالی قبل ۱۱درصد کاهش نشان می‌دهد.

بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «دتماد» درآمد هر سهم امسال را با ۶۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۹۸۸ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی عملکرد «دتماد» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد کاهش نشان می‌دهد.

مطابق اطلاعات دریافتی شرکت اعلام کرده است، تولید و فروش سه نوع محصول به نام‌های «متادون»، «اسپینال زد» و «اپیوم تینکچر» را با توجه به مذاکرات انجام شده با وزارت بهداشت و ستاد در برنامه سال آتی دارد. شایان ذکر است، شرکت در ۱۷مرداد ماه اعلام کرده بود، در سه ماه اول موفق به تولید و فروش مواد «اسپینال زد» (داروی ضدسرطان) و تولید متادون شده است، ولیکن از آنجا که فروش «اسپینال زد» به صورت بچ آزمایشگاهی بوده و تاثیر آن بر فروش کم‌اهمیت است، شناسایی تاثیر آن بر فروش تا زمان عقد قرارداد قطعی به تعویق افتاده است و در صورت تحقق فروش به طور قابل ملاحظه، تاثیر آن بر پیش‌بینی به بازار منعکس خواهد شد.

شرکت سیاست تقسیم سود خود را اعلام نکرده است.