بازگشایی پی‌درپی نمادهای پرمعامله

گروه بورس- در معاملات روز گذشته بورس تهران نماد فولاد مبارکه اصفهان، پس از اعلام EPS ۶۱تومانی بازگشایی شد و پس از آن معاملات پرحجمی را پشت‌سر گذاشت. این در حالی است که بازگشایی نماد فولاد خراسان به امروز موکول شده است.

در بازار دیروز نماد شرکت‌های دشت مرغاب، کاشی سینا و پتروشیمی اصفهان هم مورد بازگشایی قرار گرفتند. در بازار امروز یک سهامدار حقوقی ۲/۱‌درصد از سهام قند پارس را روی میز فروش گذاشت.

امروز شرکت بهساز مشارکت‌های ملت ۲/۱‌درصد (معادل ۳۷۴هزار و ۴۲۸سهم) از سهام قند پارس را به قیمت پایه هر سهم ۱۲۱تومان عرضه خواهد کرد.

این عرضه به صورت یکجا و نقد بوده و کارگزاری بانک ملت این تعداد سهام را در تابلوی فرعی بورس عرضه خواهد کرد.

پروژه ملارد در مرحله شناسایی پیمانکار

گفته‌های بازار: پس از آنکه شرکت شاهد مجوز ساخت پروژه ملارد را در چند ماه گذشته از شورای شهر و شهرداری این شهر دریافت کرد، در بازار خبرهایی از آغاز مراحل شناسایی پیمانکار این پروژه شنیده می‌شود.

شنیده‌های ما: اما خبرهای رسیده از «ثشاهد» چنین شایعه‌ای را رد نمی‌کنند و به نظر می‌رسد که مراحل شناسایی پیمانکار پروژه ملارد آغاز شده و به زودی پیمانکار موردنظر انتخاب می‌شود.

«شصفها» باز هم تعدیل دارد

گفته‌های بازار: همزمان با بازگشایی نماد پتروشیمی اصفهان پس از اعلام EPSا۱۴۸تومانی، در بازار شایع شده که این شرکت تا پایان سال توانایی اعلام ۱۶۰تومانی را دارد و این میزان EPS را با احتیاط اعلام کرده است.

شنیده‌های ما: بنابر گزارش‌های رسیده، احتمال افزایش EPS شرکت تا پایان سال‌جاری وجود دارد، اما میزان آن مشخص نیست.

احتمال تغییر مدیرعامل «ونیکی»

گفته‌های بازار: در تالار شیشه‌ای خبرهایی از احتمال تغییر مدیرعامل سرمایه‌گذاری ملی ایران به گوش می‌رسد.

شنیده‌های ما: براساس اخبار موثق احتمال کناره‌گیری مدیرعامل «ونیکی» از سمت خود مربوط به ماه‌های گذشته بوده و بحث جدیدی نیست. از سویی دیگر، احتمال حضور مدیرعامل «ونیکی» تا پایان سال‌مالی جاری در سمت خود وجود دارد، اما برای آینده تصمیمی اتخاذ نشده است.

برنامه فروش زمین ناب

گفته‌های بازار: درباره شرکت ناب شایعه شده که برنامه فروش ۲۰هزار متر زمین در پونک و ۲۰هزار متر زمین در تهرانپارس را در دستور کار خود دارد.

شنیده‌های ما: بنابر خبرهای رسیده چنین برنامه‌ای از قبل در دستور کار شرکت بوده، اما هنوز اقدام عملی در این رابطه صورت نگرفته است. شرکت ناب مدتی است که در بازار با صف خرید مواجه است.