گروه بورس- هیات‌مدیره سیمان مازندران در نظر دارد برای امسال به ازای هر سهم مبلغ ۵۰۰ریال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «سمازن» درآمد هر سهم امسال را با ۲۷۳میلیارد و ۹۹۶میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۷۸ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی عملکرد سیمان مازندران برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

مبلغ ۱۸میلیارد و ۸۹۵میلیون ریال از پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری سال ۸۶، ناشی از سود سپرده بلند مدت بانکی است.

شرکت طرح افزایش ظرفیت کارخانه سیمان از دوهزار به چهارهزار تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۶۴۹میلیارد ریال را در دستور کار دارد که در این رابطه تاکنون مبلغ ۶۴۳میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است و با ۶۷درصد پیشرفت کار، پیش‌بینی شده این طرح در خرداد ماه ۸۷ (توقف کوره از آذر ماه ۸۶ شروع شده است) به بهره‌برداری برسد. شایان ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری مورد نیاز را در ۲۶تیر ماه مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال و تاریخ بهره‌برداری از آن را در تاریخ‌های ۲۶تیر ماه و ۲۲ آبان ماه به ترتیب بهمن ماه و نیمه دوم اسفند ماه سال ۸۶ عنوان کرده بود که دلایل تغییر را عنوان نکرده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۲۲آبان ماه مبلغ ۶۹۶ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل اخیر را عدم تحقق صادرات سیمان و قطع گاز در دهه سوم دی ماه ۱۳۸۶ عنوان کرده است.