گروه بورس- فیبر ایران در نظر دارد، مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اندوخته طرح و توسعه را پس از اخذ مجوز از سازمان بورس به افزایش سرمایه تبدیل کند.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «چفیبر» درآمد هر سهم امسال را با ۱۵میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۲۴ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی عملکرد تولید فیبر ایران برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته ۲۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۹۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۱۲درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را برطرف شدن موانع تامین مواد اولیه و مرتفع شدن برخی از مشکلات فنی، افزایش میزان تولید، افزایش حجم فروش و افزایش در نرخ واحد فروش اعلام کرده است.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۴۰۰میلیون ریال، معادل ۱۱درصد از کل سود خالص سال ۸۶ است. پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه برای سال مالی ۸۶ مبلغ ۳۱۰میلیون ریال است که در دوره منتهی به آذرماه ۸۶ مبلغ ۶۸۶میلیون ریال محقق شده است.

فیبر ایران طرح ۱۰ساله بهره‌برداری از جنگل‌های رشته رود را با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ چهارمیلیارد ریال و ۶۰درصد پیشرفت کار و راه‌اندازی خط دوم (ماشین‌آلات) با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۵میلیارد ریال با ۹۶درصد پیشرفت کار و راه‌اندازی خط دوم فیبر (احداث ساختمان) با برآورد مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۵۰۰میلیون ریال، هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۰۵۷۱میلیون ریال و صددرصد پیشرفت کار در دست اجرا دارد. هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ یک‌میلیارد و ۵۶۰میلیون ریال (مبلغ ۱۰۰ریال خالص برای هر سهم) از سود عملکرد سال مالی ۸۶ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.