گروه بورس- ملی صنایع مس ایران اعلام کرد: احتساب عملکرد واقعی ۹ماهه شرکت و لحاظ کردن پیش‌بینی نرخ فروش ۶۵۰۰دلار برای محصولات اصلی شرکت برای سه‌ماه باقی‌مانده امسال سود هرسهم «فملی» را تعدیل کرده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «فملی» درآمد هرسهم امسال را با پنج‌هزار و ۷۸۹میلیارد و ۶/۶۴۴میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۵۱۰ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که «فملی» در ۲۵دی‌ماه پیش‌بینی درآمد هرسهم را یک‌هزار و ۴۹۳ریال اعلام کرده بود.

پیش‌بینی عملکرد «فملی» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره «فملی» در نظر دارد، معادل ۵۰درصد از سود عملیات سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

تعدیلات سنواتی منظور شده به مبلغ ۲۴۶میلیارد و ۹۲۹میلیون ریال ناشی از تعدیل فروش صادراتی سال ۸۵ به مبلغ ۳۸۷میلیارد و ۱۸میلیون ریال و تعدیل مالیات عملکرد سال مالی ۸۵ به مبلغ ۱۴۰میلیارد و ۸۹میلیون ریال است که تعدیل مالیات عملکرد سال مالی ۸۵ با توجه به دریافت برگ قطعی مالیات در حین رسیدگی و حسابرسی صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای در حساب‌ها اعمال شده است. همچنین شرکت اعلام کرده است مالیات دوره‌های قبل به حساب بدهی سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به عنوان سهامدار عمده منظور شده است.