گروه بورس - پتروشیمی خارک با 629 ریال افزایش، درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ 3هزار و 125 ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «شخارک» در آبان ماه پیش‌بینی درآمد هر سهم را مبلغ ۲۴۹۶ ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل را عمدتا افزایش قیمت محصولات عنوان کرده است.
پیش‌بینی عملکرد پتروشیمی خارک برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 2درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 15درصد افزایش، سود عملیاتی 5درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 2درصد افزایش نشان می‌دهد.
هیات‌مدیره تصمیم دارد ۸۰درصد از سود خالص سال ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
پتروشیمی خارک طرح‌های متانول دوم با ظرفیت تولید سالانه 46/1میلیون تن پروژه نوسازی و افزایش ظرفیت واحد LPG را به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری 7604میلیارد ریال (مبلغ 485میلیون یورو به صورت ارزی و 1014میلیارد ریال به صورت ریالی) 944میلیارد205میلیون ریال در دستور کار دارد.
طرح‌های مذکور به ترتیب ۲۲، ۴۹درصد پیشرفت کار داشته‌اند. تاریخ بهره‌برداری این طرح‌ها به ترتیب سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۸۸ است.
در صورت به بهره‌برداری رسیدن طرح‌ها در زمان یاد شده اثرات سودآوری با سرمایه فعلی در یک سال مالی برای هر سهم به ترتیب مبالغ 1200 و 280 ریال خواهد بود.
لازم به ذکر است که شرکت در اطلاعات قبلی برآورد سرمایه‌گذاری طرح‌های مذکور را به ترتیب ۵۹۷۶میلیارد ریال و ۱۴۴۳میلیارد ریال و تاثیر بر سودآوری پروژه نوسازی و افزایش ظرفیت واحد LPG را ۴۳۰ ریال اعلام کرده بود.
براساس اطلاعات دریافتی نرخ محاسبه شده پروپان و بوتان، پنتان،‌متانول و گوگرد جهت پیش‌بینی مبلغ فروش برای 3 ماه آخر سال 86 به ترتیب مبالغ 500، 750، 350 و 220 دلار برای هر تن است.
خالص درآمدهای متفرقه پیش‌بینی شده «شخارک» برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال (به ازای هر سهم ۱۵۰ ریال) عمدتا ناشی از درآمد حاصل از تسعیر نرخ ارز در ارتباط با فروش محصولات صادراتی و درآمد حاصل از سرویس‌های یوتیلیتی تحویلی در جزیره خارک است.