گروه بورس - کارخانجات داروپخش دلایل کاهش ۱۹۹ ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم را اعلام کرد.

بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «دارو» درآمد هر سهم امسال را با ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و ۲۸۲ ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که شرکت در ۱۰ آبان ماه پیش‌بینی درآمد هر سهم را یک هزار و ۴۸۱ ریال اعلام کرده بود.

دلایل تعدیل را عمدتا عدم تحقق مقدار فروش پیش‌بینی شده در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ماه سال‌جاری، کاهش ارائه جوائز جنسی، افزایش تسهیلات مالی دریافتی و شناسایی تسعیر نرخ ارز عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «دارو» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۱۱۵۰ ریال (به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

هیات‌مدیره در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل آورده نقدی افزایش دهد.

شرکت اعلام کرده است پروژه بیوتک با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷۵میلیارد ریال (با ۸۰درصد پیشرفت کار، هزینه‌های انجام شده تاکنون مبلغ ۶۲۵۵۵میلیون ریال و تاریخ بهره‌برداری مرداد ماه ۱۳۸۷) را در دست اجرا دارد.

شرکت در ۱۹ دی ماه ۸۵ تاریخ بهره‌برداری از پروژه بیوتک را شهریور ماه ۱۳۸۶ و در ۲۰ تیر ماه ۸۶، بهمن‌ماه ۱۳۸۶ اعلام کرده بود.