گروه بورس- شرکت داروسازی فارابی در دوره ۹ماه منتهی به پایان آذرماه ۸۶، بیش از ۴/۵۱۷میلیارد ریال فروش داشت. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق‌بهادار، «دفارا» درآمد حاصل از فروش امسال خود را مبلغ ۶۸۳میلیارد و یک‌میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که طی دوره مزبور ۷۶درصد از این رقم را نسبت به بودجه سال‌جاری پوشش داد. این شرکت در همین دوره مبلغ ۷۱۰ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت.

«دفارا» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه ۱۵۰میلیارد ریال، مبلغ یک‌هزار و ۲۱۶ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «دفارا» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل، به ترتیب فروش ۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۰درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۹درصد کاهش داشت.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۱۸اردیبهشت ماه ۸۶، سرمایه شرکت از مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) از محل سود انباشته افزایش یافته و در تاریخ ۲۲خرداد ماه ۸۶ به ثبت رسید.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ یک‌هزار و ۱۰۰ریال خالص برای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

این شرکت در تاریخ ۲۲آبان ماه ۸۶ پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ یک‌هزار و ۲۱۰ریال اعلام کرده است که به‌رغم عدم تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم، جزئیات آن تغییر کرده است که شرکت دلایل آن را به طور عمده تغییر ترکیب تولید و فروش محصولات، استفاده از مواد ارزان‌قیمت، کاهش هزینه سربار، زیان تسعیر ارز و کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت وابسته عنوان کرده است. شرکت در تاریخ دوم مرداد ماه ۸۶ اعلام کرده بود به دلیل کمتر بودن نسبت سرمایه به بدهی از سقف تعیین شده در آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون تسهیل و نوسازی صنایع کشور، امکان استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه اخیر برای شرکت میسر نخواهد بود.