گروه بورس - شرکت پتروشیمی آبادان طی دوره ۹ماه منتهی به پایان آذرماه ۸۶، توانست ۶۸درصد از سود سالانه را نسبت به بودجه پوشش دهد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «شپترو» درآمد هر سهم سال‌مالی جاری را با سرمایه ۱۶۰میلیارد ریالی مبلغ یک هزار ریال پیش‌بینی کرده است که طی دوره مزبور مبلغ ۶۷۶ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت. این شرکت در حالی که فروش امسال خود را مبلغ ۶۷۱میلیارد و ۱۵۶میلیون ریال پیش‌بینی کرده است، در دوره ۹ماه مورد گزارش از فروش محصولات خود مبلغ ۴۸۳میلیارد و ۸۲۲میلیون ریال درآمد کسب کرد.

این شرکت اعلام کرده است طرح‌های توسعه واحد ۷۰۰ A (میناماتا) با ظرفیت ۵۰هزار تن PVC در سال، (ABB Lummus)اOlefin به ظرفیت ۲۸هزار تن پروپیلن و ۶۰هزار تن اتیلن در سال، Chloralkail به ظرفیت ۷۴هزار تن کلر و ۸۴هزار تن کاستیک در سال، EDC-VCM به ظرفیت ۱۳۰هزار تن وی‌سی‌ام در سال، (PVC (Chisso به ظرفیت ۷۰هزار تن پی‌وی‌سی در سال، Utility و Orgenization Development را با برآورد سرمایه‌گذاری به ترتیب مبالغ ۲۵۱میلیارد و ۸۲۲، ۵۹۶میلیارد و دو، ۳۰۹میلیارد و ۲۷۵میلیارد و ۵۸۹، ۱۴۹میلیارد و ۴۶۴، ۵۰میلیارد و ۳۲۰، چهار میلیارد و ۱۵۷میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به ترتیب مبالغ ۱۹۵میلیارد و ۸۰۴، ۳۸میلیارد و ۹۲۶، یک میلیارد و ۴۴۱، ۵۰۹، صفر، ۴۲۴ و صفر میلیون ریال در دست اجرا دارد. تاریخ بهره‌برداری از طرح توسعه واحد ۷۰۰ A (میناماتا) اواخر خرداد ۱۳۸۷ و مابقی طرح‌ها نیمه دوم ۱۳۸۸ اعلام شده است. شرکت در تاریخ نهم آبان‌ماه ۸۶ تاریخ بهره‌برداری از طرح واحد ۷۰۰‌ A (میناماتا) را اواخر سال ۱۳۸۶ و طرح‌های PVC (Chisso)، Utility و Orgenization Development را نیمه اول ۱۳۸۸ اعلام کرده بود.

پیش‌بینی عملکرد «شپترو» برای سال مالی ۸۶ نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۰درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۲۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۱۳۸۶ بین صاحبان سهام را معادل ۹۵درصد خالص سود به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.