گروه بورس- صنعتی پارس‌مینو از محل سود انباشته افزایش سرمایه می‌دهد. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت اعلام نموده است که افزایش سرمایه از مبلغ ۷۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۱میلیارد ریال (معادل ۲۰۰درصد) از محل سود انباشته را در دست بررسی دارد.

مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره به منظور راهبرد اهداف شرکت در خصوص راه‌اندازی ماشین‌آلات و پروژه‌های در دست احداث و کمبود نقدینگی، در نظر دارد تقسیم ۱۰درصد از سود پیش‌بینی شده سال مالی را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

«غپینو» درآمد هر سهم امسال را با ۷۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۱۰ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۹ماه منتهی به آذرماه با تحقق ۵۹۳ریال سود به ازای هر سهم معادل ۸۳درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داده است.

همچنین پارس‌مینو در دوره مورد گزارش، مبلغ ۴۲میلیارد و ۵۵۸میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت که این مبلغ ۸۴درصد بودجه پیش‌بینی شده فروش را محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد پارس مینو برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲۹درصد افزایش، سود حاصل از سایر فعالیت‌ها ۱۲درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۵درصد افزایش یافته است.