گروه بورس- معادن منگنز ایران اعلام کرد: طرح توسعه این شرکت 40درصد پیشرفت داشته است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «کمنگنز» طرح توسعه چاه شماره دو تراز ۲۹۰متری با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و با هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۲میلیارد و ۵۸۸میلیون ریال را با ۴۰درصد پیشرفت کار در دست اجرا دارد که در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.
معادن منگنز ایران درآمد و سهم امسال را با 25میلیارد و 300میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و 182ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «کمنگنز» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۹۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال مالی 86، به مبلغ 4700میلیون ریال (مبلغ 186ریال به ازای هر سهم) عمدتا شامل سود بانکی و درآمد حاصل از فروش ساختمان اداری شرکت است. براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره معادن منگنز تصمیم دارد مبلغ 11میلیارد و 385میلیون ریال (به ازای هر سهم 450ریال) را جهت تقسیم بین صاحبان سهام و مبلغ 5500میلیون ریال را به عنوان اندوخته طرح و توسعه به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.