ایران بورس - بــــورس اینتر کانتیننتال توسط مجله ریسک به عنوان بورس اوراق مشتقه سال ۲۰۰۷ انتخاب شد. هیات سردبیری مجله ریسک که از برجسته‌ترین مجله‌های دنیا در زمینه مدیریت ریسک مالی است، برندگان جوایز سالانه خود را در بخش‌های مختلف انتخاب و معرفی کرد.

در بخش بورس، ICE به عنوان بورس برگزیده انتخاب شد. از جمله عوامل مورد بررسی برای انتخاب برگزیدگان این مجله عبارتند از: توانمندی‌های مربوط به نوآوری، زیرساخت، سیستم‌ها و سازمان،‌ مدیریت ریسک و ارائه خدمات به مشتری.

جفری اسپریچر، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل ICE در این زمینه گفت: ما از دریافت این عنوان از مجله ریسک بسیار مفتخریم. سال گذشته برای ICE سال بسیار مهمی بود؛ زیرا در این سال ما از یک بازار فرابورس و بورس قراردادهای آتی انرژی برجسته به یک بازار اوراق مشتقه جهانی با محصولات فراوان شامل انرژی، کالاهای زراعی و سایر محصولات کشاورزی، فرآورده‌های شیمیایی، شاخص‌های سهام و ارز تبدیل شدیم.

مجله ریسک در مقاله‌ای که جایزه را اعلام کرده از قول اسپریچر به چالش‌های یکپارچه سازی بازارها پرداخته است: یکپارچه سازی و ادغام همه این بازارها در یک بازار در طی یک سال مستلزم تلاش خستگی‌ناپذیر در پشت صحنه بوده است؛ اما همه این امور با سرعت و با مشارکت نزدیک همه اعضای شرکت انجام و با موفقیت همراه بوده است. از دیگر موفقیت‌های ذکر شده در مقاله برای ICE در سال ۲۰۰۷ می‌توان به امضای موافقتنامه با گروه سرمایه‌گذاری راسل (RUSSELL) جهت درج محصولات آتی ICE به طور انحصاری در شاخص سهام راسل که از سپتامبر ۲۰۰۸ شروع می‌شود، افزایش سرعت انجام معاملات، افزایش بی‌سابقه حجم معاملات و استقرار مجدد مرکز داده اولیه در شیکاگو نام برد.

یک بار در سال ۲۰۰۵ نیز ICE به عنان بورس اوراق مشتقه سال از طرف مجله ریسک دست یافته بود.

درباره بورس اینترکانتیننتال

بورس اینترکانتیننتال از برجسته‌ترین بورس‌های اوراق بهادار و کالای دنیا است. در ICE معاملات بازارهای OTC و بازارهای آتی در یک سیستم واحد انجام می‌شود.

این بازارها شامل بازار نفت‌خام و محصولات تصفیه شده آن گاز طبیعی، برق و توزیع، همچنین محصولات مالی و کالاهای کشاورزی مثل روغن کلزا، کاکائو، قهوه، پنبه، اتانول، آب پرتقال، شکر،‌ خمیر کاغذ، ارز، قراردادهای آتی و اختیار شاخص‌های سهام است.

ICE بازارهای آتی انرژی خود را که شامل قراردادهای بزرگ مقایسه‌ای نفت است، از طریق بورس لندن خود و بورس جهانی محصولات کشاورزی، بورس ارز و بازارهای قراردادهای آتی شاخص سهام خود را از طریق بورس‌های خود در کانادا و آمریکا هدایت می‌کند. امور مربوط به معاملات و تسویه از طریق یک سیستم الکترونیکی پیشرفته که به متقاضیان در ۵۵ کشور خدمات می‌دهد، انجام می‌شود.

محصولات ICE در شاخص ۱۰۰۰ راسل و شاخص ۵۰۰ S&P درج است. دفتر مرکزی آن در آتلانتا قرار داشته و شعبه‌هایی نیز در کالگاری، شیکاگو،‌ دوبلین، هیوستون، لندن، نیویورک، سنگاپور و وینی‌پگ دارد.

برای اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی این شرکت به نشانی www.theice.com مراجعه شود.