گروه بورس- هیات‌مدیره سازه‌پویش برنامه افزایش سرمایه به مبلغ ۲۵میلیارد ریال را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران دارد.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، این افزایش سرمایه جهت تامین بخشی از هزینه‌های پروژه محصولات کنترل موتور است.

سازه‌پویش درآمد هر سهم امسال را با ۲۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۶۸۲ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۹ماه منتهی به آذرماه با تحقق ۹۸۲ریال سود به ازای هر سهم معادل ۵۸درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داده است. همچنین درآمد حاصل از فروش سازه‌پویش تا پایان آذرماه با ۴۶درصد افزایش به مبلغ ۱۴۴میلیارد و ۸۰۶میلیون ریال رسید که این مبلغ ۵۵درصد از پیش‌بینی فروش شرکت را محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «خپویش» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد فروش ۸۵درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۱۱۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد. هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۱۳۰۰ریال جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بر اساس ماده ۱۳۲قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحیه مصوب ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی، از سال ۱۳۸۷ (آغاز بهره‌برداری) تا سال ۱۳۸۷ عملکرد اصلی شرکت از مالیات معاف است. همچنین شرکت اعلام کرده است که رقم مالیات بودجه شده به لحاظ رعایت احتیاط بابت فروش محصولات جدیدی است که در هامش پروانه درج شده است.