گروه بورس - پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال کاشی پارس با ۷۰درصد کاهش روبه‌رو شده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «کپارس» درآمد هر سهم امسال را با ۸۷میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص

مبلغ ۱۰۸ ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۹ ماه منتهی به آذرماه، ۷۹درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد کاشی پارس برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۷۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی ۸۶ به مبلغ ۷میلیارد و ۷۳۲میلیون ریال شامل زیان ناشی از تسعیر ارز، سود سپرده‌های بانکی، سود حاصل از فروش ضایعات، سود حاصل از فروش ارز، سود ناشی از فروش دارایی‌های ثابت و سایر درآمدهای متفرقه است.

شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد ۱۰درصد سود خالص سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

هیات‌مدیره «کپارس» برنامه افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.

لازم به ذکر است که شرکت در تاریخ ۲۳/۵/۸۶ میزان افزایش سرمایه را معادل ۲۵درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اعلام کرده بود.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۱۳ آبان ماه نیز

مبلغ ۱۰۸ ریال اعلام کرده بود که با وجود عدم تغییر پیش‌بینی درآمد هر سهم، جزییات آن تغییر یافته است که شرکت دلایل تغییر را اعلام نکرده است.