گروه بورس- شرکت سیمان شرق طی دوره 9ماه منتهی به پایان آذر ماه 86 توانست معادل 79درصد از پیش‌بینی فروش سال‌جاری را نسبت به بودجه محقق کند.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، شرکت سیمان شرق درآمد حاصل از فروش امسال خود را مبلغ ۵۲۱میلیارد و ۶۶۴میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.

این شرکت در دوره 9ماه گزارش شده بیش از 6/410میلیارد ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد.
سیمان شرق برای سال مالی جاری پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با سرمایه‌ ۴۲۰میلیارد ریال مبلغ ۶۷۶ریال اعلام کرده است که در دوره مورد گزارش مبلغ ۵۰۵ریال به ازای هر سهم خود به عنوان سود کنار گذاشت.
این شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی 86 مبلغ 128میلیارد و یکصدمیلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 305ریال) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت طرح احداث یک خط تولید به ظرفیت سه‌هزار و ۳۰۰تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ یک‌هزار و ۱۲۴میلیارد ریال در دستور کار دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ یک‌هزار و چهار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با ۷۹درصد پیشرفت کار، پیش‌بینی می‌شود طی سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد. همچنین شرکت اعلام کرده است، طرح افزایش ظرفیت واحد یک‌هزار و ۲۵۰تنی را در دست مطالعه و بررسی دارد و تاکنون مبلغ ۴۹۴میلیون ریال در این رابطه هزینه کرده است. این شرکت اعلام کرده است، افزایش سرمایه به مبلغ ۱۰۵میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران (معادل ۲۵درصد سرمایه ثبت شده) را در دستور کار دارد.
پیش‌بینی عملکرد «سشرق» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 10درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 15درصد افزایش، سود عملیاتی 9درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 4درصد افزایش نشان می‌دهد.