معامله حق‌تقدم 30هزار تومانی در بورس!

گروه بورس-علیرضا باغانی: بورس تهران در روز گذشته شاهد عرضه‌های نسبتا گسترده در برخی از گروه‌ها از جمله سیمان و معدنی بود، اما اتفاق مهم اینکه صف‌های فروش سایپا و زامیاد با حمایت گسترده سرمایه‌گذاری سایپا به صف خرید تبدل شد، از سویی دیگر صف فروش پارس‌خودرو هم به میزان قابل توجهی معامله شد. عرضه حق‌تقدم استفاده نشده مس باهنر هم شاهد اقدام شگفت‌آور یک ایستگاه معاملاتی بود و حق‌تقدم‌هایی که به قیمت ۳۰ تومان عرضه شده بود را به قیمت ۳۰هزار تومان به اشتباه خرید که البته تعداد خرید این حق‌تقدم‌ها اندک بود و در نهایت این معامله باطل شد

احتمال تغییر هیات‌مدیره «فاهواز»

گفته‌های بازار: همزمان با انتشار برخی اخبار مربوط به احتمال واگذاری نورد و لوله اهواز از سوی ایمیدرو گفته می‌شود، اعضای هیات‌مدیره شرکت به زودی تغییر می‌کنند.

شنیده‌های ما: براساس خبرهای رسیده، برنامه‌ای برای فروش سهام نورد و لوله اهواز در حال حاضر وجود ندارد، اما اعضای جدید هیات‌مدیره شرکت احتمالا در اسفند ماه طی برگزاری مجمعی فوق‌العاده انتخاب و معرفی می‌شوند و تغییر هیات‌مدیره ارتباطی به واگذاری سهام ندارد.

«فجر» به EPS خود می‌رسد

گفته‌های بازار: در شرایطی که به دلیل برودت هوا گاز شرکت‌هایی همچون آذرآب و فولاد مبارکه یا قطع شده یا با افت فشار مواجه است، گفته می‌شود گاز فجر سپاهان هم دچار قطعی شده است.

شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده گرچه گاز شرکت برای مدتی دچار افت فشار و قطعی است، اما شرکت به طور قطع به EPS خود می‌رسد، ضمن اینکه افزایش فروش فجر سپاهان نیز پیش‌بینی سود شرکت را با احتمال تعدیل مثبت مواجه ساخته است.

گفتنی است، قطع گاز صنایع، ناشی از سرمای بی‌سابقه برای شرکت‌های تولیدی مشکلاتی به وجود آورده است، اما از آنجا که برخی از این شرکت‌ها از جمله فجر سپاهان پیش‌بینی چنین اوضاعی را داشته، بنابراین در شرایط کنونی دچار مشکل خاصی نشده است.پیش از این در بازار از احتمال اعلام ۲۶EPS تومانی از سوی «فجر» سخن گفته می‌شد.

تمهیدات ایرالکو برای قطع گاز

گفته‌های بازار: درباره ایرالکو هم گفته می‌شود قطع گاز موجب بروز مشکلاتی در تولید شرکت شده است.

شنیده‌های ما: اما در این رابطه شنیده می‌شود که ایرالکو با برنامه‌ریزی قبلی، مشعل مورد استفاده خود را دوگانه‌سوز کرده و به مدت یک ماه است که از گازوئیل استفاده می‌کنند. براین اساس مشکلی در تولید این شرکت به وجود نیامده است.

«خاور» با شهرداری قراردادی ندارد

گفته‌های بازار: همزمان با بهره‌برداری از اتوبوس‌های «چپ در» طرح BRT شرکت واحد اتوبوسرانی، شایع شده شهرداری تهران در رابطه با تامین تعداد زیادی از این اتوبوس‌ها به ایران‌خودرو دیزل سفارش تولید داده است.

شنیده‌های ما: اما در ظاهر چنین بحثی بین ایران‌خودرو دیزل و شهرداری تهران وجود ندارد.

EPS احتمالی «فولاد»

گفته‌های بازار: خبرهای غیررسمی بازار از اعلام ۶۵EPS تومانی از سوی فولاد مبارکه حکایت دارد.شایعه‌سازان می‌گویند: «فولاد» پیش از این در پی اعلام ۷۰EPS تومانی بوده است.

شنیده‌‌های ما: منابع خبری گزارش می‌دهند که میزان EPS جدید فولاد مبارکه اصفهان بیش از ۶۰تومان است و شاید این رقم تا پایان سال با تعدیل مواجه شود.