گروه بورس - همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته شاهد تداوم جوی آرام توام با رشد مثبت بود که در آن شاخص کل ۸/۱۸ واحد رشد کرد.

در بازار دیروز معامله‌گران شاهد اقبال نسبی به گروه معدنی - فلزی بودند هر چند که با توجه به توقف برخی از نمادهای عمده این گروه و رشد قیمتی نمادهای قابل معامله این گروه رشد شکننده ظاهر شده و صف خرید نمادهای سرمایه‌گذاری امید و فولاد خوزستان با عرضه‌های قابل ملاحظه مواجه شدند. در بازار دیروز معامله‌گران همچنان در انتظار انتشار گزارش‌های ۹ ماهه ۲ نماد متوقف فولاد مبارکه، فولاد خراسان و گزارش تعدیل EPS ملی مس بودند. انتطار می‌رود این نمادها تا پایان هفته جاری بازگشایی شوند.

در گروه پتروشیمی پس از توقف نماد پتروشیمی خارک معامله‌گران در انتظار انتشار گزارش پتروشیمی اراک با احتمال تعدیل منفی هستند.

در گروه خودرویی تلاش بازارگردان سایپا جهت به تعادل رساندن این نماد دیروز نیز تحت فشار عرضه‌های قابل ملاحظه قرار داشت. رشد سریع نمادهای هم‌گروه سایپا موجب شد تا این نمادها با افزایش قابل ملاحظه عرضه‌ها مواجه شوند.

در گروه لوازم خانگی نماد لوازم خانگی بوتان روز گذشته در بازگشایی قیمت همچنان با اقبال معامله‌گران مواجه شد.

لوازم خانگی بوتان به دلیل درصد مالکیت قابل ملاحظه در بانک کارآفرین در یک سال گذشته از قیمت‌های کمتر از یک هزار ریال

(۸۰۰ ریال) روند رشد خود را آغاز کرده بود. در گروه دارویی نماد کیمیدارو پس از تعدیل EPS دیروز بازگشایی شد که با رشد قابل ملاحظه‌ مواجه شد.

در گروه دارویی معامله‌گران با شایعه احتمال واگذاری سهام هلدینگ شفا دارو مالک سهام دارویی بانک ملی از مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی به سرمایه‌گذاری بانک ملی مواجهند.

به نظر می‌رسد این اقدام در جهت سیاست‌های مدیریت جدید صورت می‌پذیرد. در مجموع بازار دیروز بازار مثبت و رو به رشد بود که در آن شاخص ۸۴/۱۸ واحد رشد کرد.

ارزش کل معاملات دیروز بالغ بر ۶/۳۳میلیارد تومان بود. از ۱۶۹ نماد مورد دادوستد ۸۳ نماد با رشد قیمت و ۵۵ نماد‌ با افت ارزش مواجه شدند. در بازار دیروز نمادهای شکر شاهرود، نئوپان ۲۲ بهمن، قند بیستون، کیمیدارو، بوتان و جوشکاب یزد بازگشایی شد و نمادهای سیمان دشتستان، سرمایه‌گذاری آذربایجان، پگاه خراسان و فیروزا متوقف شدند.