گروه بورس- شرکت تامین ماسه ریخته‌گری، کارخانه فرآوری ماسه سلیسی را با ۵۳میلیارد و ۵۲۳میلیون ریال برآورد سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «کماسه» در نظر دارد این کارخانه را در نزدیکی معادن احداث کند و تاکنون مبلغ ۵۲۰۰میلیون ریال هزینه شده (با ۱۰درصد پیشرفت کار و ۴۰۰ریال اثر سودآوری بر درآمد هر سهم) و پیش‌بینی شده است که در سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد. تامین ماسه درآمد هر سهم امسال را با ۳۱میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۳۱ریال پیش‌بینی کرده است و طی ۹ماه گذشته ۷۰درصد سود هر سهم را محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «کماسه» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد معادل ۷۰درصد سود سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

طبق مفاد ماده ۱۳۲قانون مالیات‌های مستقیم و با توجه به صدور پروانه بهره‌برداری جدید در سال ۱۳۸۳، شرکت به مدت ۴سال از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۸۷ مشمول معافیت ۸۰درصد از مالیات عملکرد است.