گروه بورس- حاشیه سود خالص شرکت گالوانیزه فجر سپاهان برای دوره 9 ماه منتهی به پایان آذرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، حاشیه سود خالص این شرکت برای دوره مزبور معادل ۱۴ درصد بود. این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش این نسبت معادل یک درصد بوده است.

این رشد در خصوص حاشیه سود ناخالص این شرکت نیز مشهود است.
فروش دوره مورد گزارش «فجر» معادل ۸/۵۵۵ میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. فروش ۸۶ این شرکت برابر رقم ۷۸۱ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که این شرکت توانسته است تا پایان آذرماه ۸۶، معادل ۷۱ درصد از این پیش‌بینی را نسبت به بودجه محقق کند.
پیش‌بینی عملکرد «فجر» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 79 درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 81 درصد افزایش، سود عملیاتی 97 درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 186 درصد افزایش نشان می‌دهد. براساس اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره در نظر دارد 50 درصد از سود قابل تقسیم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 86 پیشنهاد کند.
این شرکت اعلام کرده است، طرح های عمده در دست اجرا شامل طرح آنیلینگ با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۹۰میلیارد و ۴۵۴‌۹۰میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۷۰ میلیارد و ۴۲۸میلیون ریال با ۸۳ درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری ۳ ماهه چهارم ۸۶ است، طرح اسیدشویی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال با ۳۰ درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری ۳ ماهه چهارم ۸۷ است.