گروه بورس- پتروشیمی فارابی طی ۹ماه گذشته ۸۸درصد سود هر سهم را محقق کرده است. بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «شفارا» درآمد هر سهم امسال را با ۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۲۲ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره منتهی به آذر ماه توانست به ازای هر سهم ۷۲۳ریال سود محقق کند.

پیش‌بینی عملکرد «شفارا» برای سال مالی ۸۶ نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۸۳درصد افزایش داشته است.

همچنین مبلغ ۱۳۹۹۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۸۰ریال) معادل ۳۴درصد سود خالص سال ۸۶ ناشی از درآمدهای متفرقه است و عمدتا مربوط به درآمد حاصل از اجاره مخازن می‌باشد. شایان ذکر است که درآمد متفرقه سال ۸۵ نیز عمدتا از این محل بوده است.

شرکت در نظر دارد در سال ۱۳۸۶ یک دستگاه مخزن ۵۷۰۰مترمکعبی جهت اجاره احداث نماید و قرارداد احداث به مبلغ ۱۵۴۰۵میلیون ریال منعقد و هزینه‌های انجام شده تاکنون مبلغ ۱۲۰۹۶میلیون ریال است و با ۵۱/۷۸درصد پیشرفت کار، تاریخ بهره‌برداری پایان بهمن اعلام شده است که برای سال آتی در صورت بهره‌برداری، ۱۰۰ریال به ازای هر سهم سودآوری خواهد داشت.

هیات‌مدیره «شفارا» تصمیم دارد تقسیم ۹۰درصد سود قابل تقسیم سال ۱۳۸۶ بین صاحبان سهام را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

براساس اطلاعات ارسالی، تعدیلات سنواتی به مبلغ (۶۵۸۸)میلیون ریال در حساب‌ها منظور شده است که عمدتا بابت برگشت جایزه تشویق صادرات می‌باشد، بنابراین مبلغ سود انباشته اول دوره سال ۸۶ به همین مبلغ کاهش می‌یابد.