گروه بورس- کمباین‌سازی ایران دلایل کاهش ۴۷ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال خود را اعلام نکرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «تکمبا» درآمد هر سهم امسال را با ۱۱۹میلیارد و ۶۸۶میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۹۷ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که در ۲۹مهر ماه درآمد هر سهم را ۵۴۴ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد کمباین‌سازی ایران برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۳۴۰۰میلیون ریال (معادل ۶درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۲۸ریال) مربوط به هزینه‌های تحقیقاتی و پروژه‌های پژوهشی است.

کمباین‌سازی ایران اعلام کرده است که فروش شرکت فصلی بوده و عمده آن در سه ماه آخر سال تحقق می‌یابد. شرکت اعلام کرده است با توجه به مشکلات تولید و تامین برخی از محصولات (نظیر کمباین ۱۱۶۵، بیلر ۳۵۹ و سیستم آبیاری) فروش سایر محصولات مطابق برنامه تولید پیش‌بینی شده خواهد بود.

«تکمبا» طرح توسعه و تکمیل کارخانه با برآورد سرمایه‌گذاری ۸۳میلیارد و ۶۸۶میلیون ریال، هزینه‌های انجام شده تاکنون مبلغ ۲۶میلیارد و ۴۴۸میلیون ریال، با ۳۲درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۷ را در دست اجرا دارد.

هیات‌مدیره «تکمبا» در نظر دارد، ۸۰درصد سود را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.