در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری نیرو مبلغ 100ریال سود به ازای هر سهم این شرکت به تصویب سهامداران رسید.

در این جلسه که ریاست آن بر عهده آقای رضا هدایتی (نماینده شرکت کیسون) بود، مهندس شاهرخی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نیرو، گزارش هیات‌مدیره برای سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۶ را به استماع سهامداران و حاضران جلسه رساند. در این میان به پرسش‌های سهامداران سرمایه‌گذاری نیرو نیز پاسخ داد. برجلسه یادشده که با حضور ۴/۵۶درصد از سهامداران شرکت برگزار شد، آقایان بنایی و محمدی‌راد نظارت کردند.
تاریخ تاسیس و شروع فعالیت شرکت
شرکت سرمایه‌گذاری نیرو (سهامی عام) در تاریخ ۳۱/۳/۱۳۷۵ تاسیس و تحت شماره ۱۲۲۴۴۷ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده و از همان تاریخ فعالیت خود را در راستای موضوع و اهداف شرکت شروع کرده و تا این تاریخ به طور مستمر ادامه دارد.
سرمایه شرکت
شرکت سرمایه‌گذاری نیرو (سهامی‌عام) در خردادماه ۱۳۷۵ با سرمایه اولیه ۱۰۰میلیارد ریال توسط ۸۳ شخصیت حقوقی و ۷۳۰۰۰نفر سهامدار حقیقی تاسیس شد و با توجه به گسترش فعالیت‌ها و اجرای اهداف از پیش تعیین‌شده، مجمع عمومی فوق‌العاده در شهریورماه ۱۳۷۶ افزایش سرمایه شرکت را تا مبلغ ۵۰۰میلیارد ریال ظرف مدت ۵سال به تصویب رسانیده که متاسفانه، با توجه به مشکلات ایجاد شده برای شرکت در سال ۷۷-۱۳۷۶، در سال ۱۳۷۸ افزایش سرمایه شرکت فقط به مبلغ ۲۰میلیارد ریال تحقق یافت و سرمایه ثبت شده شرکت به مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال رسید. افزایش سرمایه مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۳/۱۰/۸۲ به مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال نیز تحقق یافته و در حال حاضر سرمایه‌ شرکت مبلغ ۲۴۰میلیارد ریال منقسم به ۲۴۰میلیون سهم یک‌هزار ریالی تماما پرداخت شده، می‌باشد. خاطرنشان می‌سازد به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۵/۶/۸۴ افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ ۳۶۰میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران محترم به هیات‌مدیره محول شده است.
اگرچه طرح توجیهی افزایش سرمایه مورد بررسی و تایید کارشناسان بورس قرار گرفت، ولی متاسفانه (به شرح آتی منعکس در بند 5-6 این گزارش) تحقق نیافته و از این بابت شرکت را با مشکل کمبود نقدینگی در اجرای پروژه‌های مربوطه مواجه کرده است.
سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های نرخ‌بندی شده
ترکیب سبد سهام بورس شرکت در مقطع 31/6/1386 شامل 35 نوع سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر بوده که عمده آنها زیر یک‌درصد است.
گردش عملیات پرتفوی طی سال مالی
نظر به اینکه بخشی از درآمد شرکت از محل سرمایه‌گذاری در سهام بورسی و رشد قیمت سهام و دریافت سود سهام از شرکت‌های سرمایه‌پذیر تامین می‌شود، لذا نوسانات شاخص کل بورس در دوره مورد گزارش که از سه‌ماهه دوم سال مالی منتهی به 31/6/86 شروع شده بود و تا پایان دوره مالی به جز مقاطع محدودی ادامه داشت، تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر سرمایه‌گذاری‌های این شرکت داشت. بنابراین به منظور تقلیل آثار کاهش ارزش بازار بر قیمت تمام شده سبد سهام شرکت، با بررسی‌های انجام شده نسبت به خرید و فروش سهام با بازدهی مناسب و شرکت در افزایش سرمایه‌ها پس از بررسی لازم به منظور حصول اطمینان از بازدهی مناسب اقدام شد.
سود ناشی از برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی
سود ناشی از برگزاری مجامع عادی سالانه این شرکت طی سال مالی منتهی به 31/6/86 برابر 9میلیاردو967میلیون ریال می‌باشد که این رقم در سال مالی قبل 14میلیاردو96میلیون ریال بوده است که در حدود 30درصد کاهش یافته است که عمدتا ناشی از سیاست شرکت در خصوص کاهش سرمایه‌گذاری در بخش سهام نرخ‌بندی شده با توجه به نوسانات بازار سهام بوده است.
سرمایه‌گذاری نرخ‌بندی نشده
تعداد شرکت‌های نرخ‌بندی نشده (خارج از بورس) نیز بالغ بر 34 شرکت است که سهام 13شرکت آن بابت آورده غیرنقدی موسسین شرکت بوده که در پایان سال مالی، سرمایه‌گذاری‌های یاد شده به مبلغ 4میلیارد و 746میلیون ریال است.
علاوه بر سهام ۱۳شرکت فوق‌الذکر از ابتدای تشکیل سرمایه‌گذاری نیرو تا این تاریخ تعداد ۲۱ شرکت با مبلغ ۳۳میلیارد و ۸۶۴میلیون ریال تاسیس یا خریداری شده است که در مجموع سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها در سال مورد گزارش مبلغ ۱۵میلیارد و ۵۸۰میلیون ریال بوده است.
همچنین در مورد سرمایه‌گذاری موضوع مبایعه‌نامه خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری‌ صنایع برق و آب (صبا) از شرکت مهاب قدس به مبلغ 8/76471میلیون ریال، با توجه به اینکه تا تاریخ این گزارش نام شرکت سرمایه‌گذاری صبا در لیست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اعلام نشده با توجه به دستور کتبی وزیر محترم نیرو توافق شد، کل مبلغ بدهی به همراه خسارت تاخیر نقدا پرداخت شود که تا تاریخ 31/6/86 مبلغ 40میلیارد ریال دریافت شده است.
خرید اوراق مشارکت
با توجه به نوسانات بازار سرمایه و کاهش شاخص بورس اوراق بهادار در سال مالی مورد گزارش، قسمتی از نقدینگی شرکت به خرید اوراق مشارکت تخصیص داده شد که مقایسه بهای اوراق مشارکت در پایان سال مورد گزارش با سال قبل که از مبلغ 650/15میلیون ریال به مبلغ 710/33میلیون ریال افزایش یافته است. همچنین سود حاصل از خرید اوراق مشارکت در سال مالی مورد گزارش معادل سه‌میلیارد و 377میلیون ریال است.
فعالیت‌های انجام شده
1 - شفاف‌سازی حساب‌های شرکت: با توجه به سیاست دولت محترم و تاکید مسوولان محترم بورس، شفاف‌سازی حساب‌ها که از سال قبل شروع شده بود در سال مورد گزارش ادامه یافت؛ به طوری که اکثر قریب به اتفاق حساب‌های شرکت شفاف است.
۲ - انجام کارهای حقوقی: تعداد ۱۸پرونده حقوقی در شرکت موجود است که در سال مورد گزارش توسط اداره حقوقی شرکت پیگیری شده که حدود ۴۵درصد آنها به نفع شرکت مخدومه شده است.
3 -پرداخت سود سهام سال‌های 83، 84 و 85 متعلق به سهامداران حقیقی و حقوقی در سال مورد گزارش انجام و تسویه شده‌اند.
۴ - شرکت مولد نیروی کرمان: این شرکت به جهت احداث نیروگاه ۵۰۰مگاواتی تاسیس شده بود که پس از انجام مطالعات نسبت به درخواست مجوز احداث اقدام و موفق به دریافت مجوز نیروگاه شد. محل احداث نیروگاه مذکور در منطقه ارگ تعیین شده است.
5 - انحلال یا عدم فعالیت شرکت‌های زیان‌ده: شرکت در مورد انحلال شرکت فولاد کردستان اقدام کرد و در مورد راکد نمودن شرکت‌های توسعه منابع آب خاورمیانه، آرگان کیش و ... اقدام شد.
۶ - شرکت در سال مورد گزارش نسبت به گزارش اعتبار اسنادی بابت خرید ۷۰۰۰تن فولاد از خارج کشور به صورت ریفاینانس اقدام کرده که یک پارتی از کالای مذکور در‌حال‌حاضر به کشور وارد و ترخیص و فروخته شده است.