گروه بورس- داروسازی اسوه درآمد هر سهم امسال را با 173ریال افزایش به طور خالص مبلغ یک‌هزار و 603ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «داسوه» در ۲۸آبان‌ماه پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با ۵۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۴۳۰ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را عمدتا تغییر در ترکیب تولید و فروش محصولات با توجه به نیاز بازار، کاهش نرخ و اخذ تسهیلات بانکی و افزایش در پیش‌بینی سود امسال شرکت پخش رازی عنوان کرده است.
پیش‌بینی عملکرد داروسازی اسوه برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 54درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 46درصد افزایش، سود عملیاتی 78درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 76درصد افزایش نشان می‌دهد. براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ یک‌هزار ریال برای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 86 پیشنهاد کند.
درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «داسوه» در سال مالی ۸۶ مبلغ ۲۳میلیارد و ۸۹۹میلیون (۴۴۳ریال به ازای هر سهم) معادل ۲۸درصد از کل سود خالص است.
این مبلغ در سال مالی قبل مبلغ 14میلیاردو506میلیون ریال (403ریال به ازای هر سهم) معادل 29درصد از کل سود خالص بوده است.
داروسازی اسوه طی ۹ماهه منتهی به آذرماه با افزایش ۴۴درصدی درآمد حاصل از فروش مواجه شد که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۵درصد افزایش داشت و ۷۴درصد از بودجه این شرکت را محقق کرد.
همچنین «داسوه» 55درصد از پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات هر سهم را نیز در این مدت پوشش داد.