گروه بورس- درآمد حاصل از فروش سیمان بجنورد طی 9‌ماه گذشته 79درصد از بودجه پیش‌بینی شده این شرکت را محقق کرده است.بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، سیمان بجنورد در این مدت از فروش محصولات خود مبلغ 205میلیارد و 200میلیون ریال درآمد کسب کرده است.

«سبجنو» درآمد هر سهم امسال را با ۳۹۲میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۸۷ریال پیش‌بینی کرده است که در ۹ماه گذشته معادل ۷۹درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرد.
سیمان بجنورد طرح‌های توسعه و ایجاد خط تولید جدید به ظرفیت تولیدی 3300تن کلینکر در روز (بهره‌برداری در سال 1387) و همچنین افزایش ظرفیت کارخانه از دو‌هزار تن به 2800تن کلینکر در روز (بهره‌برداری در سال 1387) به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبالغ 1233 و 80میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون به ترتیب حدود مبلغ 1074میلیارد ریال (با 82درصد پیشرفت کار) و مبلغ 907میلیون ریال (با 2درصد پیشرفت کار) سرمایه‌گذاری کرده است.
شایان ذکر است، شرکت در اطلاعات ارسالی ۲۰تیر سرمایه‌گذاری مورد نیاز جهت ایجاد خط تولید ۳۳۰۰تن کلینکر در روز را مبلغ ۱۱۰۲میلیارد ریال و تاریخ بهره‌برداری از آن را سال ۸۶ اعلام کرده بود که در ۲۲مهرماه دلایل تغییر را «بازنگری انجام شده در مورد زمان‌بندی و همچنین هزینه اجرای طرح توسعه و مشکلات موجود در راه واردات ماشین‌آلات برق و کنترل» عنوان کرد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را در 22مهرماه مبلغ 242ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل اخیر را «تغییر ترکیب فروش و پیرو آن افزایش مقدار فروش نسبت به پیش‌بینی اولیه» عنوان کرده است. هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی 86 مبلغ 98میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ 250ریال) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.