گروه بورس- هیات‌مدیره رایان سایپا در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ 300میلیارد ریال به مبلغ 600میلیارد ریال معادل 100درصد افزایش دهد.
بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، شرکت اعلام کرده است که در مرحله اول طی سال‌ مالی جاری، سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴۵۰میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. «ولساپا» درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۷۳ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۹ ماه گذشته ۸۵درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد رایان سایپا برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از ارائه خدمات 3درصد افزایش، هزینه سود و کارمزد تامین مالی 11درصد کاهش، سود عملیاتی 18درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 25درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین برآورد سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و خالص درآمد (هزینه)‌های غیرعملیاتی در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ به مبلغ ۸۸میلیارد و ۱۳۹میلیون ریال (معادل ۳۸درصد سود خالص) است.
رایان سایپا پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را در 22مهرماه مبلغ 742ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل این تغیییرات را عمدتا ناشی از افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات به دلیل درآمد ناشی از فروش خودروهای سنگین، کاهش کارمزد نمایندگان رایان‌سایپا حاصل از فروش خودروهای سنگین، افزایش هزینه‌های سود و کارمزد تامین مالی به دلیل افزایش نرخ بهره بانک‌های خصوصی نسبت به پیش‌بینی شرکت اعلام کرده است.
نرخ سود تسهیلات اعطایی جهت عملیات لیزینگ در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ معادل ۱۷درصد است.
بر اساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ 700ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سال مالی 86 پیشنهاد کند.