گروه بورس- شرکت صنعتی محورسازان ایران‌خورو طی ۹ماه منتهی به آذرماه با تحقق ۲۱۱ریال سود به ازای هر سهم معادل ۸۵درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «خوساز» درآمد هر سهم امسال را با ۱۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۴۸ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی عملکرد محورسازان ایران‌خودرو برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۹۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ ۳۹میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است، طرح تولید گیربکس پژو ۴۰۵ (۹۳درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری ۱۳۸۶ با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۸میلیارد ریال) و طرح پروژه داخلی کردن پژو ۴۰۵ (۸۴درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری ۱۳۸۷ با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۲میلیارد ریال) را در دست اجرا دارد.

همچنین شرکت طرح تولید اکسل TWIST BEAM را به عنوان پروژه در دست مطالعه با برآورد سرمایه‌گذاری اولیه به مبلغ ۱۶۰ریال عنوان کرده است که تاکنون مبلغ ۱۵۰۰میلیون ریال در این طرح سرمایه‌گذاری کرده است.

شرکت طی اطلاعات ارسالی اخیر اعلام کرده است که پروژه تولید گیربکس عمدتا به مرحله اجرایی و تولید رسیده و تنها بخشی از پروژه درون‌سپاری ۴ قطعه از قطعات گیربکس پراید باقی مانده که تا پایان سال به صورت کامل بسته خواهد شد و تکمیل سرمایه‌گذاری در پروژه TB نیز منوط به انعقاد قرارداد با شرکت ساپکو است.

محورسازان ایران‌خودرو اعلام کرده است که با وجود سرمایه‌گذاری ۳۵درصدی در شرکت آیدامیر و پادناگستر به دلیل پیش‌بینی عدم تقسیم سود به‌رغم شروع فعالیت مجدد آن از نیمه سال ۸۶ شرکت پادناگستر و همچنین عدم دریافت سود احتمالی شرکت آیدامیر با وجود رشد در روند سودآوری آن نسبت به سال گذشته، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در بودجه سال ۸۶ در نظر گرفته نشده است.

براساس اطلاعات دریافتی ۲۸ مهرماه ۸۶، شرکت اعلام کرده بود، با عنایت به اختلاف حساب با شرکت ساپکو (طرف تجاری عمده شرکت) و انجام بررسی تطبیق حساب، احتمال اثر زیان سنواتی در بودجه سال ۸۶ در صورت اتمام رسیدگی تعدیلات مربوطه مشخص و متعاقبا اعلام خواهد شد و لذا به همین دلیل هیات‌مدیره سود قابل تقسیمی را نیز پیشنهاد نکرده است.