گروه بورس- شرکت گل گهر در دوره 9 ماه منتهی به پایان آذرماه سال‌جاری توانست مبلغ یک‌هزار و 681ریال سود به ازای هر سهم اختصاص دهد.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، گل گهر در این دوره ۷۱درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را نسبت به بودجه پوشش داد. این شرکت درآمد هر سهم مالی ۸۶ را نسبت به بودجه پوشش داد. این شرکت درآمد هر سهم این سال مالی را با سرمایه ۸۸۰میلیارد ریال مبلغ ۲هزار و ۳۸۴ریال پیش‌بینی کرده است.

این شرکت از فروش محصولات طی دوره یاد شده بیش از دوهزار و 4/362میلیارد ریال درآمد کسب کرد. حاشیه سود خالص این دوره «کگل» معادل 63درصد اعلام شده است که در مقایسه با سال مالی قبل با افزایش روبه‌رو است.
براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد سود تقسیمی سال مالی ۸۶ را معادل ۸۰درصد از سود سال‌جاری جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت به تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۸۶ افزایش سرمایه از مبلغ ۴۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۸۸۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تصویب و در تاریخ ۱۶ تیرماه ۸۶ ثبت شد. پیش‌بینی عملکرد «کگل» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۴۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۷۹درصد افزایش نشان می‌دهد.
این شرکت اعلام کرده است طرح احداث واحد گندله‌سازی به ظرفیت 4میلیون تن با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ دوهزار و 631میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر 2هزار و این 52میلیارد و 791میلیون ریال است و طرح تاکنون 88درصد پیشرفت کار داشته و در تیرماه سال 1387 به بهره‌برداری می‌رسد و شرکت درصدد افزایش ظرفیت طرح به میزان 5میلیون تن است.