گروه بورس- هیات‌مدیره ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در نظر دارد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۷میلیارد ریال به مبلغ ۵۰میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران را اجرا کند. بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «تراک» درآمد هر سهم امسال را با ۱۷میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دوهزار و ۱۱۱ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «تراک» برای سال مالی ۸۶در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۹۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۹۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۴۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۱۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این گزارش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ به مبلغ ۳میلیارد و ۱۱۷میلیون ریال، شامل سود سهام بانک کارآفرین و زیان ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ در سهام عنوان شده است.

هیات‌مدیره در نظر دارد تمام سود پیش‌بینی شده سال مالی ۸۶ را پس از کسر ۱۶درصد (به عنوان اندوخته قانونی و احتیاطی و سایر موارد) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین معادل ۱۰۴میلیارد و ۸۳۲میلیون ریال (معادل ۳۰درصد از کل مبلغ فروش) از پیش‌بینی مبلغ فروش ناشی از فروش محصولات مونتاژی است که عمدتا قطعات (شامل تراکتور، بیل جلو و بیل عقب) به صورت کامل از سازنده‌های داخلی و خارجی تحویل و پس از مونتاژ به سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها تحویل خواهد شد، بنابراین فروش محصولات خارج از ظرفیت اسمی بوده و استمرار آن با ابهام مواجه است. سود ناشی از فروش محصولات مونتاژی بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۸۹۲میلیون ریال (معادل ۵۰درصد از کل سود) خواهد بود.